تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال هلند؛ یک زن در تیم مردان حضور داشته باشد!

تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال هلند؛ یک زن در تیم مردان حضور داشته باشد!

خبرگزاری فوتبالی – فدراسیون فوتبال هلند تصمیم گرفته به الن فوکما ۱۹ ساله اجازه دهد تا در لیگ مردان به همراه تیم فاروت (VV Foarut) حضور پیدا کند و برای آن‌ها به میدان برود. این تیم در دسته چهارم هلند قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، در کشور هلند از سال ۱۹۸۶ امکان بازی زنان با مردان در رده‌های سنی زیر ۱۹ سال یا سطح B وجود داشته اما این بار فدراسیون فوتبال هلند در تصمیمی تاریخی و عجیب به فوکما اجازه داده تا در ترکیب یک تیم در سطح A حضور داشته باشد.

فوکما از ۵ سالگی فوتبال بازی می‌کرده و حالا با پیشرفت خود به سطح فعلی رسیده. او و باشگاه مذکور تصمیم گرفتند پیشنهادشان را با فدراسیون فوتبال هلند در میان بگذارند که این پیشنهاد مورد موافقت قرار گرفته است.

این بازیکن به NL Times گفته: فوق‌العاده است که می‌توانم به بازی در تیم ادامه دهم. من از ۵ سالگی در این تیم حضور داشتم و با توجه به سنم ناراحت بودم که دیگر نمی‌توانم در تیم حضور داشته باشم اما خوشبختانه فدراسیون فوتبال با این مسئله موافقت کرد.

مدیر رشد و توسعه فدراسیون فوتبال هلند هم گفته: فدراسیون از برابری حمایت می‌کند و اعتقاد داریم در فوتبال برای همه جا هست. به همین دلیل این تصمیم را گرفتیم تا ببینیم اگر همه چیز خوب بود بتوانیم درباره آن فکر کنیم.

1101