آدبایور: رئال بهترین تیمم بود؛ بازیکنی مثل رونالدو هر 200 سال یک‌بار می‌آید

آدبایور: رئال بهترین تیمم بود؛ بازیکنی مثل رونالدو هر 200 سال یک‌بار می‌آید

خبرگزاری فوتبالی - امانوئل آدبایور، مهاجم سابق رئال مادرید و منچستر سیتی در مورد بازی رئال مادرید و منچستر سیتی با آ اس به گفتگو نشست.

به گزارش فوتبالی، آدبایور در گفتگو با آ اس به سوالات خبرنگار پاسخ داد.

خبرنگار: هنوز هم فعال هستی و در سن 36 سالگی بازی می کنی. یک روز معمولی در زندگی‌ات چگونه است؟

آدبایور: یک روز عادی برای من بیدار شدن از خواب، مسواک زدن، دوش گرفتن و استراحت کردن است.

در باشگاه های مختلفی از سراسر جهان بازی کرده‌ای، کدام یک بیشترین تاثیر را رویت به جا گذاشته است؟

من قبل از آمدن به مادرید برای موناکو، آرسنال و سیتی بازی کردم، بنابراین می توانم تفاوت را ببینم. رئال مادرید از بقیه جلوتر است. من در آنجا از یک تجربه شگفت انگیز لذت بردم. رئال مادرید را دوست دارم و دوست دارم وقتی فرصت شد، برگردم و خداحافظی کنم. پیوستن به رئال مادرید بهترین لحظه در زندگی من بود. جایی بود که من کمترین مدت را در دورانم آنجا گذراندم، با این وجود این باشگاه بیشترین تاثیر را روی من به جا گذاشت. نظم این باشگاه باورنکردنی بود، رفتاری که با من می‌شد، محبت هواداران، همه چیز.

فکر می کنی رئال مادرید می تواند نتیجه را مقابل سیتی برگرداند؟

اگر شما دو سال پیش این سؤال را از من پرسیده بودید، می گفتم بله. رئال مادرید با کریستیانو شانس بیشتری داشت. در آن زمان، آنها کریستینو را داشتند که یک ماشین گلزنی است. او می تواند در هر لحظه تفاوت ایجاد کند و در هر فصل 50 گل به تیمش بدهد. آنها اولین دیدار را در برنابئو با نتیجه 1-2 از دست دادند و در منچستر مقابل منچستر سیتی با وجود تفاوت شهر و آب و هوا کار رئال دشوار خواهد بود، اما غیرممکن نیست. رئال مادرید بازیکنانی دارد که تجربه زیادی دارند مانند مارسلو ، بنزما ، کورتوا. آنها عادت دارند در بازی‌های بزرگی مثل این بازی کنند.

می توانید درک کنید که چرا رئال مادرید کریستیانو را فروخت؟

بدون کریستیانو، رئال مادرید می داند چه چیزی را از دست داده است، اما شاید اگر او هنوز آنجا بود، آن چیزی را که فکر می‌کردند می‌توانند بدست بیاورند، بدست نمی‌آوردند. به نظرم شاید آنها فکر کرده‌اند که بازیکن دیگری مثل رونالدو را به دست می آورند اما بازیکنانی مانند او فقط هر 200 سال یک بار به دنیا می آیند.

به نظرت منچسترسیتی شایسته پیروزی در برنابئو بود؟

نیمه اول کاملاً نزدیک بود، اما همه چیز در 50 دقیقه اتفاق افتاد. رئال مادرید با نتیجه یک بر صفر به جلو افتاد، سپس سیتی به تساوی رسید و سرخیو راموس از زمین اخراج شد. این موارد فقط در بازی‌های بزرگ اتفاق می افتد و فکر می کنم در بازی برگشت، بازی خوبی را خواهیم دید. به نظرم سیتی در مقطع پایانی بازی عالی بود و شایسته پیروزی بود.

سوال آخر اینکه به نظرت رئال مادرید تحت هدایت مورینیو رشد کرد؟

من عاشق مورینیو هستم، ما رابطه خوبی داشتیم و او کسی بود که مرا به مادرید آورد، اگرچه پیدا کردن جایی برای من درون زمین برای او آسان نبود. تنها قهرمانی که تاکنون کسب کرده ام در رئال مادرید با او بود. اکنون او در تاتنهام است و من برایش آرزوی موفقیت می کنم. او بهترین مربی تاریخ فوتبال است.

1470