سوژه روز/ پاشنه آشیل مشترک استقلال - پرسپولیس

سوژه روز/ پاشنه آشیل مشترک استقلال - پرسپولیس

خبرگزاری فوتبالی- سید حسین حسینی و بوژیدار رادوشوویچ دروازه بان های اصلی دو تیم استقلال و پرسپولیس جانشین های شش دانگی ندارند.

به گزارش فوتبالی، حضور دو دروازه بان با تجربه و توانمند به صورت همزمان در دو تیم استقلال و پرسپولیس در سال‌های نه چندان دور یک اصل مهم بوده است.
به طور مثال حضور هم زمان سید مهدی رحمتی و وحید طالب لو یا در همین چند سال گذشته حضور همزمان رحمتی و سید حسین حسینی در استقلال؛ حضور هم زمان احمدرضا عابدزاده وداود فنایی در اواخر دهه هفتاد؛ یا حضور همزمان حسن رودبارایان و مهدی واعظی در اواسط دهه هشتاد، یا همین چند فصل گذشته حضور هم زمان علیرضا بیرانوند و رادوشوویچ در پرسپولیس.

خیال استقلال و پرسپولیس در چند فصل گذشته با حضور هم زمان رحمتی – حسینی و بیرانوند – رادوشوویچ از بابت امنیت قفس توری راحت بود، اما ابتدای فصل رحمتی از استقلال رفت و بیرانوند بعد از چند فصل درخشش در پرسپولیس و موفقیت در رده ملی به فوتبال اروپا کوچ کرد.

حضور چهار دروازه بان سطح بالا در دو تیم پر طرفدار پایتخت نکته ای مثبت بود و کسی نمی تواند این موضوع را کتمان کند. رحمتی و حسینی در استقلال خیالشان از حضور ثابت و مداوم درون دروازه راحت نبود مدام یکدیگر را از این جهت تهدید می کردند که چه کسی فیکس باشد. اوضاع در پرسپولیس متفاوت به نظر می رسید جایی که رادو یک رقیب جدی برای بیرانوند محسوب می شد و باعث می شد گلر شماره یک پرسپولیس همیشه احساس خطر کند که مبادا جایگاه ثابت اش را از دست بدهد. 

استقلال بعد از جدایی رحمتی در ابتدای فصل و پرسپولیس بعد از ترانسفر شدن بیرانوند در یک نقطه مشترک قرار دارند که ممکن است به پاشنه آشیل آنها در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شود.

کسی نمی داند در صورت مصدومیت و محرومیت احتمالی حسینی و رادوشوویچ گلر های اصلی استقلال و پرسپولیس چه اتفاقی در انتظار این دو تیم خواهد بود. حسین پورحمیدی که ابتدای فصل به استقلال آمده است در سه جامی که استقلال در آن بازی کرده یک دقیقه بازی نکرده است و امیرحسین بیات گلر جوان پرسپولیس که این روزها ذخیره رادو در پرسپولیس محسوب می شود شرایطی همچون پورحمیدی دارد.

سه بازی برای دو تیم در لیگ برتر باقی مانده است، استقلال چند روز دیگر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف سپاهان می رود و پرسپولیس در نیمه نهایی حضور دارد و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هم که اواسط شهریور به صورت متمرکز در قطر برگزار می شود چهار بازی حساس برای دو تیم تهرانی باقی مانده است.

با این شرایط استقلالی ها و پرسپولیس ها باید امیدوار باشند حسینی و رادو مصدوم یا محروم نشوند زیرا در این صورت با چالش جدی در دروزاه روبرو می شوند البته خدا را چه دیدید شاید پور حمیدی و بیات در صورت حضورشان درون دروازه این دو تیم در حد یک فوق ستاره ظاهر شوند. 

9697