گزارش ویژه/ آخرین وضعیت کارگزار و پرسپولیس؛ باشگاه تا اردیبهشت 1400، شصت میلیارد تومان می خواهد

گزارش ویژه/ آخرین وضعیت کارگزار و پرسپولیس؛ باشگاه تا اردیبهشت 1400، شصت میلیارد تومان می خواهد

خبرگزاری فوتبالی- کارگزار پرسپولیس طی روزهای گذشته در بیانیه‌ای ادعا کرد که تاکنون 50 میلیارد به این باشگاه پرداختی داشته است. سوال بزرگ اکنون این است که این منابع کجا هزینه شده است؟

به گزارش فوتبالی، پس از اعلام رقم پرداختی کارگزار پرسپولیس به این باشگاه سوال بزرگ اکنون این است که این منابع کجا هزینه شده است و تا چه حد توانسته بدهی‌های این باشگاه را تسویه کند. اسپانسر باشگاه پرسپولیس که حضورش در این باشگاه با حاشیه‌هایی روبه‌رو بود ، قرارداد اسپانسری به مبلغ 110 میلیارد تومان با پرسپولیس امضاء کرد، اگر رقم این قرارداد درست باشد پرسپولیس 60 میلیارد تومان دیگر از اسپانسر طلب دارد.

گفته می شود بخشی زیادی از پول‌ها به کادر فنی و بازیکنان پرداخت شده و درصدی هم صرف امور جاری باشگاه و پرداخت حقوق پرسنل اداری باشگاه شده است . اما آنچه مشخص است پرسپولیس هنوز بدهی‌های زیادی دارد که پرداخت نشده است. بدهی به برانکو و دستیاران که تنها سه روز تا پایان موعد مقرر وقت دارد، کالدرون و بودیمیر و در کنار آن آپشن‌های قرارداد فصل قبل بازیکنان پرسپولیس مبالغی است که باید هر چه زوتر از سوی باشگاه پرسپولیس تعیین تکلیف و پرداخت شود، به همه این ها بدهی به شرکت ریحان فیلم هم که از باشگاه شکایت کرده را باید اضافه کرد. اما سوال بعدی از مدیران باشگاه پرسپولیس این است که این 60 میلیارد تومان باقی مانده که قرار است طی مدت 2 سال به باشگاه پرسپولیس پرداخت شود می‌تواند تمام این بدهی ها را پوشش دهد؟ 

با توجه به پایان فصل و فرا رسیدن فصل نقل و انتقالات باشگاه باید بودجه ای را برای جذب بازیکن در نظر بگیرد، مسئولیتی که مدیران باشگاه آن را بر عهده افشین پیروانی گذاشته اند و مشخص نیست آیا پیروانی به عنوان مسئول آن بر سر میزان بودجه با باشگاه توافقی داشته است یا نه. خود پیروانی در این باره فعلا سکوت کرده است اما ظاهرا او منتظر نهایی شدن ماجراست. 

درمورد مبلغ آپشن‌های قرارداد فصل قبل 7 بازیکن اصلی پرسپولیس هم حاشیه‌های زیادی به وجود آمده است. رسول‌پناه از بازیکنان خواسته 40 درصد مبلغ را ببخشند که این موضوع از سوی رسول‌پناه و روابط عمومی باشگاه رد شده است. هر چند رسول پناه هم چند روز بعد از این خبر اعلام کرد که چنین حرفی را بیان نکرده است. اما مصاحبه سیدجلال که گفته بود جز نفراتی است که به او پیشنهاد کاهش 40 درصدی قرارداد را داده‌اند بر حاشیه‌های به وجود آمده افزود تا در نهایت رسول‌پناه کند که  قرارداد‌ها را در اختیار ذیحسابی قرار داده تا مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

وضعیت مالی ومدیریتی باشگاه پرسپولیس این روزها دچار یک نوع سردرگمی خاصی شده است، هواداران و علاقمندان پرسپولیس نگران وضعیت باشگاه در فصل آینده و همچنین بازار نقل و انتقالات هستند. مدیران پرسپولیس هم این روزها سیاست سکوت را در پیش گرفته اند و بجز رسانه باشگاه (اپلیکیشن پرسپولیس) به هیچ رسانه ای پاسخگو نیستند. باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

7655