نوستالژی؛ وقتی کریستیانو رونالدوی جوان در فینال FA Cup گلزنی کرد

نوستالژی؛ وقتی کریستیانو رونالدوی جوان در فینال FA Cup گلزنی کرد

خبرگزاری فوتبالی - کریستین پولیشیچ، ستاره‌ی آمریکایی چلسی، در فینال جام حذفی انگلیس مقابل آرسنال گلزنی کرد. او یکی از جوان ترین گلزنان تاریخ این فینال لقب گرفت و با گلش یادِ یکی از جوان‌ترین گلزنان تاریخ فینال جام حذفی انگلیس را زنده کرد؛ کریستیانو رونالدو.

به گزارش فوتبالی، در حقیقت اکنون کریستین پولیشیچ با داشتن 21 سال و 318 روز به همراه کریستیانو رونالدو در جمع جوان ترین گلزنان فینال FA Cup قرار گرفت و پس از 16 سال دوباره یادِ جوان ترین گلزنان تاریخ جام حذفی انگلیس را زنده کرد. کریستیانو رونالدو در سال 2004 با داشتن 19 سال و 106 روز موفق شده بود برای منچستر یونایتد مقابل میلوال گلزنی کند. در آن بازی که در تاریخ 22 مه سال 2004 برگزار شد، منچستر یونایتد سر الکس فرگوسن با نتیجه سه بر صفر میلوال را شکست داد، کریستیانو رونالدو در دقیقه‌ی 44 گل اول تیمش را به ثمر رساند. دو گل بعدی را رود فن نیستلروی وارد دروازه‌ی میلوال کرد. جوان ترین گلزن کلِ تاریخِ فینال های FA Cup نورمن وایت ساید است که در سال 1983 با 18 سال و 19 روز برای منچستر یونایتد گلزنی کرده بود.

کریستیانو رونالدو

گفتنی است که این جام، اولین جام معتبری بود که کریستیانو رونالدو با منچستریونایتد بدست آورد و به نوعی شروع مسیر پر افتخارش بود، او در اولین فصل حضورش در جمع شیاطین سرخ با گلزنی در فینال FA Cup توانست خود را در دل هواداران منچستریونایتد جا کند. یونایتد در آن فصل در جایگاه سوم لیگ برتر انگلیس قرار گرفت و آرسنال با آرسن ونگر بدون حتی یک شکست قهرمان لیگ برتر شد.

1470