خطر بزرگ بیخ گوش تیم‌ملی؛ خبری از میزبانی در آبان نیست؟

خطر بزرگ بیخ گوش تیم‌ملی؛ خبری از میزبانی در آبان نیست؟

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم گزارش نگران‌کننده روزنامه شهروند درباره احتمال گرفتن میزبانی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی را برایتان انتخاب کردیم:

  •  این روزها زمزمه‌های جدیدی درباره سلب میزبانی از کشورهایی که شیوع کرونا در آنها بالاست، شنیده می‌شود. این روزها آمار مبتلایان در ایران طی ٢٤ ساعت بیش از ٢‌هزار نفر و آمار فوت‌شدگان هم حدود ٢٠٠ نفر گزارش می‌شود؛ اتفاق تلخی که می‌تواند بهانه‌ای برای سلب میزبانی از ایران باشد.
  • علاوه بر صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهوری که به احتمال ابتلای ٢٥‌میلیون ایرانی به کرونا بر اساس یک تحقیق خبر داده بود، مصاحبه‌های پرتعداد اهالی فوتبال در ایران هم می‌تواند بهانه‌ای برای کشورهای رقیب ایران باشد که به آن استناد کرده و حاضر به سفر به ایران نشوند. در  دو ماه اخیر بارها از سوی بازیکنان و مربیان مصاحبه‌هایی علیه سازمان لیگ و فدراسیون منتشر شده که نباید به علت آمار بالای کرونا مسابقات را از سرمی‌گرفتند.
  • در جدول تعداد مبتلایان به کرونا در جهان ایران بعد از هند در رده دوم کشورهای آسیایی است و در غرب آسیا هم در رده نخست قرار دارد. این اتفاق خوبی برای فوتبال ایران هم نیست چون از نظر آماری هم AFC و حتی کشورهای رقیب ایران می‌توانند با این بهانه که کرونا در ایران در وضع حادی قرار دارد، از سفر به تهران سر باز بزنند.
  • بعید نیست مانند تصمیمی که AFC برای ادامه لیگ قهرمانان آسیا گرفت و قطر را به ‌عنوان میزبان در غرب آسیا معرفی کرد، برای مقدماتی جام ‌جهانی نیز تصمیم مشابهی گرفته شود؛ به‌ عنوان مثال در هر گروه یک تیم به‌ عنوان میزبان معرفی و ادامه مسابقات مرحله اول مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا به صورت متمرکز در آن کشور برگزار شود. محدودیت‌هایی که برخی از کشورها در زمان شیوع ویروس کرونا لحاظ کردند، دیگر دلیلی است که می‌تواند AFC‌ را به سمت برگزاری متمرکز مسابقات سوق بدهد.


    1984