جنگ بقا در پایین جدول ادامه دارد

جنگ بقا در پایین جدول ادامه دارد

خبرگزاری فوتبالی- هفته بیست و هفتم لیگ برتر، امشب با انجام  پنج مسابقه به پایان می رسد که در کنار جنگ سهمیه در بالای جدول جنگ بقا در پایین جدول هم ادامه دارد.

به گزارش فوتبالی، رقابت در انتهای جدول لیگ برتر اگر داغ تر از بالای آن نباشد،قطعا سردتر هم نیست. رقابتی که به جنگ برای بقا معروف است و کوچکترین لغزش در آن می تواند به قیمت سقوط به یک لیگ پایین تر منجر شود. اتفاقی که قطعا هیچ یک از تیم های پایین جدولی دوست ندارند به آن دچار شوند.

گل گهر -فولاد

گل گهر با دو برد متوالی تا حدی خود را از قعر جدول جدا کرد اما همچنان در خطر سقوط قرار دارد. سیرجانی‌ها اگر بتوانند از فولاد  سه امتیاز بگیرند، شانس صعود تا رده دهم جدول را دارند اما فولاد درکورس نایب قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی با سایر مدعیان است و شکست دادن این تیم راحت نیست. دراین مسابقه هر دو تیم برای برد بازی خواهند کرد و این می‌تواند باعث جذابیت دوچندان رقابت شود. به‌خصوص این‌که نتیجه مسابقه، هم درصدر و هم درقعر جدول اهمیت دارد. بازی رفت دو تیم  به سود فولاد به پایان رسید.گل‌گهر با 18 گل زده، ضعیف ترین خط حمله لیگ را دراختیار دارد و شاید خط دفاع فولاد روز سختی را سپری نکند اما فوتبال قابل پیش بینی نیست.

دربی بوشهری ها 

دربی استان بوشهر یک مسابقه 6 امتیازی درقعر جدول محسوب می شود. دو تیم برای بقا تلاش می کنند. پارس جنوبی برخلاف میل باطنی اش مجبور شد مقابل استقلال بازی کند و بازنده شود. اکنون شاگردان  پورموسوی خسته تر از همیشه باید به مصاف آخرین تیم جدول لیگ بروند. شاهین با پاشازاده به دنبال بقا در لیگ برتراست اما کار دشواری پیش رو دارد. شاهین  در صورت شکست در این مسابقه امیدهایش برای بقا بسیارکمرنگ می شود.

شب گذشته و در ادامه مسابقا لیگ برتر تیم سایپا یکی از کاندیداهای سقوط به دسته پایین تر موفق شد با یک گل از سد حریف خود ماشین سازی عبور کند و با 27 امتیاز بالاتر از ماشین سازی در رده دهم قرار گیرد، پیکان یکی دیگر از تیم های قعر جدول با یک بازی خوب موفق شد با گرفتن یک امتیاز از تراکتور ورزشگاه یادگار امام را دست پر ترک کند تا همچنان امیدوار به سه هفته پایانی باشد.

نگاهی به رتبه های پایین در جدول لیگ به ما می گوید که در حال حاضر 7 تیم به طور جدی خطر سقوط را حس می کنند. سایپا،ماشین سازی، ذوب آن، پارس جنوبی،گل گهر سیرجان، پیکان و شاهین بوشهر تیم هایی هستند که به قعر جدول چسبیده اند و امکان سقوط هر کدام از این تیم ها به دسته پایین تر وجود دارد.

7655