راهکار مورینیو برای مقابله با رونالدو در فینال جام حذفی 2007 چه بود؟

راهکار مورینیو برای مقابله با رونالدو در فینال جام حذفی 2007 چه بود؟

خبرگزاری فوتبالی - شان رایت فیلیپس پس از گذشت سالها از راهکاری که ژوزه مورینیو برای مقابله با کریستیانو رونالدو در دیدار فینال جام حذفی 2007 انگلیس اتخاذ کرده، صحبت می کند. 

به گزارش فوتبالی، آبی پوشان لندنی در آن سال در فینال جام حذفی برابر منچستریونایتد قرار گرفتند و این در حالی بود که در رقابت های لیگ برتر نیز پس از این تیم به نایب قهرمای رسیده بودند. تمام تمرکز روی کریستیانو رونالدوی 22 ساله بود که هر روز قوی تر می شد و آن فصل 23 گل و 21 پاس گل به نام خود به ثبت رسانده بود. رونالدو همچنین در سه بازی آخرش در جام حذفی نیز دروازه حریفان را باز کرده بود و همچین باعث شد که مورینیو با اتخاذ تاکتیکی سعی در کنترل این بازیکن داشته باشد. شان رایت فیلیپ، وینگر سابق تیم ملی انگلیس، در این باره به رادیو بی بی سی گفت: " در طول هفته ای که پیش از بازی با یونایتد فرصت داشتیم مشخصا تمام کارهای تاکتیکی و آمادگی برای حضور در این بازی را انجام دادیم. اما مورینیو با من صحبت کرد، من را به کناری کشید و گفت ببین اگر در ترکیب اصلی قرار داشته باشی ما می خواهیم وظیفه ای را به تو محول کنیم. چون اگر درست به خاطر داشته باشیم رونالدو هنوز در منچستریونایتد بود و آن سالها بسیار درخشان عمل می کرد. مورینیو به من گفت که باید بیشتر تمرکزم روی دفاع کردن و کنترل رونالدو باشد و اگر این کار را درست انجام دهم شانس ما برای پیروزی بسیار بالا خواهد رفت. "

تاکتیک مورینیو جواب داد و رایت فیلیپس موفق شد با کنترل رونالدو به قهرمانی تیمش که با تک گل دیدیه دروگبا در وقت های اضافه به دست آمد، کمک کند. 

1811