حسین آل اسحاق: دعوت از کاندیدا در شان اداره کل ورزش و جوانان نیست

حسین آل اسحاق: دعوت از کاندیدا در شان اداره کل ورزش و جوانان نیست

خبرگزرای فوتبالی-عضو حقوقی کمیته تعیین صلاحیت انتخابات هیات فوتبال تهران گفت: برخی به دنبال تخریب روند انتخابات هستند و این حرکت‌ها شایسته فدراسیون فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نیست.

به گزارش فوتبالی به نقل از فارس،حسین آل اسحاق در خصوص روند ادامه دار انتخابات هیات فوتبال استان تهران اظهار داشت: مطابق اساسنامه افراد مختلفی مراجعه کرده‌اند و مدارک آنها بررسی شده، برخی صلاحیتشان احراز شده و برخی نیز خیر.

وی در خصوص شایعه مهندسی انتخابات گفت: ما اگر بخواهیم مبنای تصمیم گیری را شایعات یا فضای مجازی بگذاریم در آن صورت از کار اصلی می‌مانیم. ما باید مطابق قانون حرکت کنیم و هر جایی ابهام وجود داشته از مراجع بالاتر نظر گرفته‌ایم. اگر کسی اعتراضی داشته باشد مراجع بالاتر با مدارک و مستندات آن اعتراض بررسی خواهد شد.

عضو حقوقی کمیته تعیین صلاحیت انتخابات هیات فوتبال تهران تصریح کرد: اینکه عنوان شود انتخابات مهندسی شده طبیعی است چون ممکن است برخی ها صلاحیتشان مورد تائید قرار نگرفته باشد. هر فردی چند بند برای شرکت در انتخابات  باید داشته باشد که اگر آن بندها را رعایت نکند نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند.باید اجازه بدهیم قانون و مقررات کار خودش را انجام بدهد. تهران پایتخت کشور است و بیشتر هیات‌ها را در اختیار دارد ، بنابراین اگر انتخابات خوب برگزار شود الگویی برای کل کشور خواهد شد.

وی در خصوص اینکه شایعه شده نماینده اداره کل وزارت ورزش و جوانان در کمیته سه نفره حضور نداشته است عنوان کرد: ما 2 بار روند برگزاری انتخابات را پیگیری کردیم. در جلسه اول نماینده اداره کل حضور داشت و مدارک و گزارش را برای فدراسیون هم ارسال کرد. در این بین  مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران اعلام کرد مدت تصدی رئیس هیات فوتبال تهران به پایان رسیده و شیرازی باید از کار برکنار شود و به جای او یک سرپرست انتخاب شود.

آل اسحاق تاکید کرد: این نظر اعلام و مکتوب شد، ما نیز همه چیز را زیر نظر فدراسیون بررسی کردیم و متوجه شدیم در اساسنامه ذکر شده رئیس هیات فوتبال تا زمان برگزاری انتخابات باید به کار خودش ادامه بدهد. طبیعتا صلاحیت سرپرست با رئیس فرق دارد بنابراین کار رئیس هیات باید ادامه پیدا کند. نمی شود در بحث قانون سلیقه‌ای عمل کرد. اگر هم تخلفی صورت گرفته و محرز شده باید با مدارک و مستندات باید به مراجع بالاتر ارائه شود که آنها رسیدگی کنند.

عضو حقوقی کمیته تعیین صلاحیت انتخابات هیات فوتبال تهران ادامه داد: به نظرم آقای گل‌محمدی مشاوره خوبی نگرفت چون اساسنامه فصل الخطاب است و نباید در این خصوص بدون در نظر گرفتن قانون عمل کرد.

وی در خصوص اینکه شایعه شده جمعی از کاندیدا با حضور در دفتر گل‌محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران خواستار اجرای عدالت در انتخابات شده‌اند عنوان کرد: این نفرات خودشان در آن جلسه حضور پیدا نکرده‌اند، آنها دعوت شده‌اند. وقتی یک مدیر اداری بخواهد مدیریت کند بد نیست اما به نظرم برخی به دنبال تخریب روند انتخابات هستند. این حرکت‌ها شایسته فدراسیون و اداره کل نیست. اگر کسی ادعا دارد حقش ضایع شده باید به مراجع بالاتر مراجعه کند.

آل اسحاق تاکید کرد: در کشور ما انتخابات زیادی برگزار می‌شود، اگر قرار باشد هر کسی که روند انتخابات بر خلاف میلش باشد آن را قبول نکند کار به خوبی پیش نمی‌رود. فیفا و ای اف سی تاکید می‌کنند دخالت دولت‌ها در فوتبال باید به صفر برسد. اینکه برخی بخواهند رئیس یک هیات را خودشان انتخاب کنند خلاف تمام ضوابط و مقررات است. اگر این موضوع به فدراسیون جهانی گزارش شود برای فوتبال ما تبعات سنگینی دارد. آقایان بهاروند، نبی و ... همه تاکید دارند قانون به صورت دقیق اجرا شود.

7575