رئیس فیفا به زد و بند با دادستان سوئیس متهم شد

رئیس فیفا به زد و بند با دادستان سوئیس متهم شد

خبرگزاری فوتبالی - به نظر می‌رسد که جانی اینفانتیو در پشت پرده زد و بند هایی غیر قانونی با دادستان کل سوئیس داشته است و اکنون با یک دادرسی کیفری روبروست.

به گزارش فوتبالی، هر چند که رئیس فیفا خود را از این اتهامات مبرا می‌داند اما استفان کلر، دادستان ویژه‌ی سوئیس، در حال تشکیل پرونده و بررسی اتهامات علیه اوست. گفته می‌شود که جانی اینفانتینو با دادستان کلِ سوئیس، مایکل لائوبر، زد و بند هایی غیر قانونی برای استفاده از جایگاه او داشته است. این تحقیقات بر علیه مایکل لائوبر نیز در جریان است.

اینفانتینو که خود جایگزین سپ بلاتر شده بود، اتهاماتی را که بر علیه اوست را قبول ندارد و معتقد است که دیدار هایش با دادستان کل سوئیس کاملا قانونی بوده‌اند. اینفانتینو در این باره اظهار داشت:"مردم به خوبی به یاد دارند که فیفا در سال 2015 به عنوان یک موسسه به چه تخلفاتی متهم شد و چقدر مداخله‌ی قضایی برای بازگرداندن اعتبار به فیفا ضروری بود. من به عنوان رئیس فیفا، هدف من از روز اول این بوده است که به مقامات قضایی در زمینه تحقیقات مربوط به اقدامات گذشته در فیفا كمک كنم. من و سایر مقامات فیفا دقیقا برای این اقدامات با مقامات دادستانی دیدار کردیم و جلساتی داشتیم. من کاملاً طرفدار روند قضایی هستم و فیفا همچنان مایل به همکاری کامل است و برای این اهداف با مقامات سوئیس همکاری می‌کند."

رئیس فیفا ماه گذشته در مورد ابهاماتی که در مورد دیدار هایش با دادستان کل سوئیس وجود داشت گفته بود:"ملاقات با دادستان کل سوئیس کاملاً قانونی است."

1470