ویلاش بواش: مورینیو الهام بخش مربیانِ پرتغالی است

ویلاش بواش: مورینیو الهام بخش مربیانِ پرتغالی است

خبرگزاری فوتبالی - آندره ویلاس بوآس، مربی کنونی مارسی و مربی سابق تاتنهام و چلسی، ژوزه مورینیو و آرتور خورخه را الهام بخشِ مربیانِ پرتغالی می‌داند و از تواناییِ که مربیِ تاتنهام برای تطبیق خود در لیگ های مختلف اروپایی داشته، تقدیر کرد.

به گزارش فوتبالی، آندره ویلاش بواش، سرمربی پرتغالیِ مارسی، اوج موفقیتش در فصل 2010/11 با باشگاه پورتوی پرتغال بود. او پس از آن در چلسی و تاتنهام دورانِ کوتاهی داشت و نتوانست در تیم های بزرگ انگلیسی دوام بیاورد. ویلاس بواس که در حال حاضر 42 سال دارد و یک مربی جوان به شمار می‌رود، سابقه‌ی هدایت زنیت و مربیگری در لیگ چین را هم در کارنامه دارد. 

او در تازه ترین مصاحبه‌اش گفت:" توانایی ما برای سازگاری با محیط های مختلف باعث ایجاد تفاوت می شود، همانطور که تمرکز روی بازی ها باعث توانایی ما برای هدایت و برقراری ارتباط با بازیکنان می‌شود. غیرقابل انکار است که این در ها ابتدا توسط آرتور خورخه و ژوزه مورینیو به عنوان اولین سفیران بزرگ مربیان پرتغالی در خارج از کشور گشوده شدند و این به ما این امکان را داد که درهای مختلف را در هر جایی از جهان باز کنیم. مطمئناً باید موفق شویم و این جایگاه را تضمین کنیم، شبیه به آنچه که مربیان هلندی از چند سال پیش به آن دست یافته‌اند."

1470