باشگاه پرسپولیس به دنبال ممنوع الخروج کردن برانکو و کالدرون!/ به جشن قهرمانی در تهران بیایید

باشگاه پرسپولیس به دنبال ممنوع الخروج کردن برانکو و کالدرون!/ به جشن قهرمانی در تهران بیایید

خبرگزاری فوتبالی- در خبرها اعلام شد که از سوی باشگاه پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون دو مربی سابق این باشگاه به جشن قهرمانی پرسپولیس دعوت شدند اما به یک نکته مهم توجه نشده است.

به گزارش فوتبالی، آنچه که مشخص است پرداخت مالیات برانکو و کالدرون جزء بدهی های باشگاه پرسپولیس نسبت به این دو مربی است و در قراردادی که به امضای طرفین رسیده است باشگاه متعهد به پرداخت کلیه مبلغ مالیات آنها شده است، اما در حال حاضر اولویت اصلی مدیران باشگاه پرسپولیس و کارگزار آنها پرداخت طلب سنگین برانکو و دستیارانش است که تا 16 مرداد از سوی فیفا به آنها ابلاغ شده که مبلغ را به حساب ارزی وی در کشور عمان واریز کند و در کنار آن  باید مالیات سنگین قرارداد وی را هم بپردازد. باشگاه پرسپولیس این دو سرمربی اسبق را به جشن قهرمانی دعوت کرده اما به این نکته توجه نکرده که هنوز مالیات قرارداد این دو سرمربی پرداخت نشده است و اگر این دو مربی به تهران بیایند، تا پرداخت مالیات نمی توانند از ایران خارج شوند. 

قرارداد مربیان سابق پرسپولیس و البته دستیاران آنها یک‌بار دیگر با مشکل مالیاتی مواجه شده و طبق اطلاعاتی که به فوتبالی رسیده، مشخص شده مالیات همگی این افراد برعهده باشگاه پرسپولیس است که باشگاه مالیات این افراد را پرداخت کند و مفاصا حساب مالیاتی آن‌ها را از امور مالیاتی بگیرد تا آنها مشکلی برای خروج از ایران نداشته باشند در غیر اینصورت اگر مالیات آنها پرداخت نشود در صورت حضور برانکو و کالدرون در ایران به علت بدهی مالیاتی ممنوع الخروج خواهند شد.

طبق قانون برای خارجی‌های لیگ برتر ایران مالیات ۲۲ درصدی از کل مبلغ قرارداد آن‌ها لحاظ می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها به‌جز مبلغی که به برانکو و کالدرون بدهکار هستند، با توجه به افشای رقم قرارداد آنها باید مبلغ سنگینی نیز به امور مالیاتی پرداخت کنند و باید به هر ترتیب که شده مفاصاحساب این مربیان و کادر فنی آنها را بگیرند و این یعنی مدیران پرسپولیس علاوه‌بر اینکه باشگاه به دنبال پرداخت بدهی مربیان پیشین خارجی خود است باید نگران بدهی سنگین مالیاتی نیز باشند.

برانکو در زمانی که سرمربی تیم الاتفاق عربستان بود به علت بدهی مالیاتی ناشی از دوران حضور در تیم ملی ایران از سفر به تهران برای رویارویی با استقلال در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا امتناع کرد. حالا و بعد از چند سال دوباره سرنوشت در حال تکرار شدن برای برانکو است و این‌بار او به‌خاطر عدم تسویه‌حساب مالیاتی به‌دلیل حضور در باشگاه پرسپولیس دوباره در معرض ممنوع‌الخروجی از ایران قرار گرفته و چه‌بسا همین موضوع نیز دوباره او را سال‌ها از سفر به ایران دور کند.

باشگاه پرسپولیس در نظر دارد با توجه به چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس، جشن پوکر قهرمانی را با حضور کلیه اعضای باشگاه، تیم و همه کسانی که در این چهار قهرمانی نقش داشتند برگزار کند.در همین راستا و با نظر رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس، از برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش که نقش بسیار زیادی در رسیدن به چهار قهرمانی متوالی داشتند و همچنین گابریل کالدرون و همکارانش دعوت شده تا در این جشن حضور پیدا کنند.

این دعوت نامه از طریق امور بین الملل باشگاه پرسپولیس برای مربیان پیشین این باشگاه ارسال شد تا آنها بتوانند در این مراسم حضور پیدا کنند. البته این کار بیشتر نمادین به نظر می رسد و مشخص است که نه برانکو و نه کالدرون پایشان را به تهران نمی گذارند!

7655