پادشاه بحرین و خرید سهام یک تیم پاریسی؛ دربی عربی در فرانسه؟

پادشاه بحرین و خرید سهام یک تیم پاریسی؛ دربی عربی در فرانسه؟

خبرگزاری فوتبالی – به زودی باید منتظر یک دربی عربی در شهر پاریس باشیم.

به گزارش فوتبالی، جنگ بین قطری‌ها و بحرنی‌ها برای نشان دادن قدرت مالی هر دو طرف هر روز بیشتر از قبل می‌شود و حالا این مسئله به لیگ فرانسه و پایتخت آن، پاریس کشیده شده است زیرا پادشاه بحرین ۲۰ درصد از سهام تیم دسته دویی پاریس اف سی را خریده است. این مسئله در ادامه روند سرمایه گذاری شیوخ عرب در فوتبال انجام شده زیرا در سال ۲۰۱۱ قطری‌ها پاریسن ژرمن را خریداری کردند.

در حال حاضر سهامدار اصلی تیم پاریس اف سی پیر فراچی است که ۷۷ درصد از سهام تیم پاریسی را بر عهده دارد و به این ترتیب نمی‌توان گت بحرینی‌‌ها مالک این تیم هستند اگرچه طبق اعلام رسانه اکیپ، این سرمایه گذاری اجازه افزایش ۳۰ درصدی بودچه پاریس اف سی را می‌دهد و می‌توان گفت این مسئله آغاز راه سرمای گذاری بیشتر و شاید خرید این تیم است. به این ترتیب بحرینی‌ها اسپانسر اصلی پاریس هم محسوب خواهند شد.

پاریس اف سی فصل گذشته در رده هفدهم لیگ ۲ فرانسه قرار گرفت و فقط به دسته پایین تر سقوط نکرد. باشگاه در این زمینه گفته: جاه طلبی بازیکنان و عوامل پارس اف سی در رسیدن به لیگ ۱ فرانسه در مدت ۳ سال مشخص می‌شود و ما این هدف را داریم. می‌خواهیم با استفاده از این فرصت، باشگاه را به دوره جدیدی برسانیم.

پاریس اف سی از سال ۱۹۷۴ به لیگ ۱ فرانسه صعود نکرده است. تاریخ تاسیس این باشگاه ۱۹۶۹ است و یک سال بیشتر از تیم پاریسن ژرمن قدمت دارد.

1101