واکنش درودگر به یک خبر: 8 میلیارد شستا از محل درآمدهای سازمان لیگ پرداخت نشده است!

واکنش درودگر به یک خبر: 8 میلیارد شستا از محل درآمدهای سازمان لیگ پرداخت نشده است!

خبرگزاری فوتبالی-امروز اظهارنظری از سوی سخنگوی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) منتشر شد که در آن این سخنگو اعلام کرده بود:« تا این لحظه ۸ میلیارد تومان از طلب خود را از فدراسیون فوتبال بابت پرداخت حقوق ویلموتس وصول کرده ایم و پیگیر آن هستیم مابقی قرض خودمان را از فدراسیون دریافت کنیم.»

به گزارش فوتبالی، سال گذشته فدراسیون فوتبال ایران دراوج بحران مالی و ارزی، برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی، ۲ میلیون یورو از شرکت شستا که زیر مجموعه تامین اجتماعی بود، دریافت کرد و متعهد شد این مبلغ را در فروردین ماه به این شرکت پرداخت کند.

درحالی که حدود ۴ ماه از فرصت قانونی فدراسیون فوتبال برای تسویه و بازپرداخت گذشته بود، شرکت شستا تصمیم به توقیف اموال فدراسیون فوتبال گرفت. با توجه به اینکه نرخ ارز به شدت در بازار آزاد  افزایش پیدا کرده، بدهی فدراسیون فوتبال هم از بخت بد دو برابر شده است.

مدیران فدراسیون فوتبال زمانی که این مبلغ را از شستا دریافت کردند چکی به همین مبلغ در اختیار شرکت شستا قرار دادند که تاریخ آن سی‌ویکم فروردین بود. نقدنشدن این چک در زمان مقرر و رسانه‌ای‌شدن موضوع پرداخت پول ویلموتس از جیب کارگران تأمین اجتماعی در رسانه‌ها و فضای مجازی باعث شد تا مسئولان شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی راهی جز پیگیری حقوقی موضوع و شکایت به دادگاه و گرفتن حکم توقیف اموال نداشته باشند و با پیگیری امور موفق به وصول بخشی از این مبلغ شوند.

حسن محمدی مدیر روابط عمومی شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، امروز درباره اخبار منتشر شده مبنی بر توقیف اموال فدراسیون فوتبال توسط شستا، گفته است:«این خبر تایید شده است و حکم توقیف اموال فدراسیون فوتبال توسط شستا گرفته شده و تا این لحظه ۸ میلیارد تومان از طلب خود را از فدراسیون فوتبال بابت پرداخت حقوق ویلموتس وصول کرده ایم و پیگیر مابقی آن هستیم.»

از کجا؟

سوال اینجاست در حالیکه فدراسیون فوتبال با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم می کند، این 8 میلیارد تومان شستا از طریق حکم دادگاه و توقیف اموال گرفته اس از چه منبعی پرداخت شده است؟ 

همه انتظار داشتند که فدراسیون فوتبال به صورت شفاف اعلام کند که منبع پرداختی به شرکت شستا کجا بوده است. طی دیروز و امروز خبری منتشر شد که این هشت میلیارد تومان از محل درآمدهای تبلیغات محیطی لیگ‌برتر به حساب شستا واریز شده است و در واقع یعنی از محل درآمدهای سازمان لیگ پرداخت شده که باعث عصبانیت مدیران باشگاه‌های لیگ‌برتری هم شده است. صادق درودگر در واکنش به این خبر گفت:« این خبر را تکذیب می کنم و به هیچ عنوان از محل درآمدهای سازمان لیگ در بخش تبلیغات محیطی و دیگر بخشها، یک ریال هم به شستا واریز نشده است.» 

درودگر در واکنش به این سوال که اگر این خبر واقعیت داشته باشد، اعتراض مدیران باشگاهها را به دنبال دارد و حاشیه هایی را به وجود می آورذد گفت:« من اطمینان می دهم یک ریال هم از منابع و درآمدهای سازمان لیگ پرداخت نشده است.»

از رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال می پرسیم آیا از منابع فدراسیون فوتبال پرداخت شده که گفت:«به من ربطی ندارد و بی خبرم و نمی دانم.»

وقتی مصاحبه مدیرروابط عمومی شستا را برای درودگر خواندیم که گفته بود فدراسیون فوتبال به آنها 8 میلیارد تومان داده است اینطور پاسخ شنیدیم:« ممکن است گرفته باشند اما از محل درآمدهای سازمان لیگ ریالی نگرفته اند.»

حالا باید منتظر ماند و دید که این پول از حساب فدراسیون پرداخت شده است یا سازمان لیگ. رسانه ها منتظر شفاف سازی فدراسیون فوتبال در این زمینه هستند.

7655