گفت و گو با داود فنایی: پرسپولیس دست نیافتنی است/ باید از برانکو و کالدرون هم تشکر کرد

گفت و گو با داود فنایی: پرسپولیس دست نیافتنی است/ باید از برانکو و کالدرون هم تشکر کرد

خبرگزاری فوتبالی- مربی دروازه بانهای پرسپولیس چهار قهرمانی تیمش را به مراتب ارزشمندتر از چهار برد پشت سر هم در دربی می‌داند. چرا که اعتقاد دارد این پوکر یک تاریخ سازی در لیگ ایران محسوب می‌شود پرسپولیس را دست نیافتی کرده است. 

به گزارش فوتبالی، داوود فنایی که در دوره بازیگری‌اش یکی از دروازه بانهای قابل اعتنای فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس محسوب می‌شد، دوباره در قامت مربی به این تیم بازگشت در طی مدت اخیر توانست تجربه فوق العاده‌ای را با حضور "علیرضا بیرانوند" و "بوژیدار رادوشوویچ" به عنوان گلرهای قابل اتکای این تیم دنبال کند، سهم به سزایی در پوکر قهرمانی سرخ‌ها داشته باشد. برهمین اساس خبرنگار فوتبالی پیرامون مسائل مختلف با او گفت و گویی کرد که در ادامه می‌خوانید:

*پرسپولیس موفق شد در قهرمانی پوکر کند کمی در مورد این تجربه خاص برایمان صحبت کنید؟

از روزی که به پرسپولیس پیوستم می‌دانستم که کار بسیار سختی پیش رو داریم. چرا که بازی‌ها به صورت فشرده انجام می‌شد بعد از آن هم لیگ به خاطر شیوع "ویروس کرونا" تایمی تعطیل شد. ولی با تمام این‌ها توانستیم با تمرکز بالا وکار، تلاش به چهارمین قهرمانی که از نظر حیثتی برایمان خیلی مهم بود دست پیدا کنیم.

*شاید بتوان گفت که این پوکر قهرمانی جواب مناسبی به تمامی منتقدان پرسپولیس بود؟

در تمامی این 15_16 بازی‌ که بعنوان مربی در خدمت پرسپولیس بودم هرگز به یاد ندارم که داوری به نفع پرسپولیس سوت زده باشد. معتقدم این‌ها حرف‌هایی هست که زده می‌شود. فکر میکنم باید کمی فرهنگ‌مان را بالاتر ببریم. راستش را بخواهید اصلا دوست ندارم، در مورد این دست از مسائل حرفی بزنم جواب کسی را بدهم. چرا که فکر میکنم ما به آن چیزی که حقمان بود برایش تلاش کرده بودیم رسیدیم و برای چهارمین بار قهرمان شدیم. جا دارد اینجا از تمامی بچه‌های تیم تشکر کنم به آنها خسته نباشید بگویم. همه آنها فوق العاده بودند زمانیکه که لیگ تعطیل بود هم آنها تمرینات خانگی‌شان را به طور منظم انجام می‌دادند. آن زمانی هم که تصمیم به ادامه لیگ برتر گرفته شد همگی آنها از جان و دل با تمام توانشان برای موففیت پرسپولیس تلاش کردند. که خداراشکر مزد زحماتشان را هم گرفتند. به هر حال ما نه جواب کسی را می‌دهیم و نه دنبال حاشیه هستیم. چیزی که به آن دست پیدا کردیم حاصل کارو تلاش و زحمت شبانه روزی تمامی نفرات و کادر تیم است. در حال حاضر تمامی کارشناسان فوتبال هم زمانیکه از پرسپولیس حرف میزنند تنها از اقتدار و یکرنگی و اتحاد این تیم پرطرفدار صحبت می‌کنند. باورم این است تمامی آن کسانی که بدنبال ایجاد حاشیه بودند تا پرسپولیس به هدفش نرسد حالا ببینید خودشان در چه شرایطی هستند؟ امیدوارم که بتوانیم در مسابقات جام حذفی هم نتیجه خوبی بگیریم تا در فصل بعد خودمان را با تمام قدرت برای درخشش در جام باشگاه‌های آسیا آماده کنیم. 

*استوری در صفحه اینستاگرامتان منتشر کردید که عدد 4 را نشان می‌دادید؟ این عدد سال‌هاست که نماد استقلالی‌هاست یعنی بعد از 6 حالا خودتان را صاحب این عدد هم می‌دانید؟

علت نشان دادن عدد 4 در عکس فقط به خاطر چهارمین قهرمانی پرسپولیس، پوکر بود. 

* یعنی کری خوانی نبود؟

نه ما با هیچکس اصلا کری خوانی نداریم. تیمی که چهار سال متوالی قهرمان می‌شود، که با تیم دیگری کُری نمی‌خواند. همانطور که گفتم به خاطر پوکر قهرمانی عدد 4 را نشان دادیم وقتی که تیم ما در قهرمانی پوکر کرده است که نمی‌توانیم عدد 5 را نشان دهیم. جدا از آن فکر می‌کنم که چهار سال قهرمان شدن یک تیم خیلی ارزشش از چهار برد در دربی بیشتر باشد. چرا که این پوکر قهرمانی یک تاریخ سازی در لیگ ایران محسوب می‌شود پرسپولیس را دست نیافتی کرده است. مثلا همین لیگ نوزدهم نزدیک به 14_15 ماه طول کشید یعنی تیم ما در این مدت به صورت شبانه روزی تمرین و تلاش بی وقفه داشته که این واقعا جای تقدیر دارد. واقعا دوست دارم از مربیان پیشین پرسپولیس آقایان" برانکو و کالدرون" هم نهایت تشکر را داشته باشم. چرا که آنها خیلی برای موفقیت این تیم زحمت کشیدند. باورم این است که قهرمانی در ژن پرسپولیس است. خداراشاکرم که توانستم در این برهه تاریخ ساز کنار تیم باشم. از همه کسانی هم که برای موفقیت تیم مثل: "علی بیرانوند" همه جوره زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. خوشبختانه توانستیم نتیجه این همه مدت کار و تلاش را بگیریم باعث خوشحالی هواداران پرسپولیس باشیم.

* این پوکر قهرمانی را به چه کسی تقدیم می‌کنید؟

متاسفانه به این خاطر که در بسیاری از بازی‌های تیم بدلیل شیوع کرونا نتوانستیم هواداران را کنار خودمان داشته باشیم دوست دارم این قهرمانی و موفقیت را به 40 میلیون هواداران باتعصب پرسپولیس تقدیم کنم. از حمایت‌های همیشگی آنها نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. 

*همکاری با یحیی گل محمدی چطور است؟

در تمام سال‌های اخیر من همیشه کنار آقا یحیی کار کردم. یک پستی هم در ستایش عملکرد او در صفحه‌ اینستاگرامم منتشر کردم که اگر آن را بخوانید متوجه خواهید شد که او چقدر نجیب و کادر بلد است. به شخصه خیلی لذت میبرم و افتخار میکنم که در کنار یحیی گل محمدی کار می‌کنم، همیشه از او یاد می گیرم. دوست دارم از "حمید مطهری، کریم باقری، مظاهری، عسگری، خانبان، افشین پیروانی و کادر پزشکی " و تمامی کسانی که برای موفقیت پرسپولیس تلاش کردند تشکر کنم.

*شما اول فوروارد بودید، چه شد که دروازه‌بان شدید؟

در یک مقطع خیلی کوتاهی که حتی به یک نیمه هم نرسید در این پست بازی کردم بعد از آن پست دروازه‌بانی را انتخاب کردم به شخصه عاشق گلری بودم معتقدم که دروازه‌بانی یک پست بسیار حساس است. مثلا در تیم پرسپولیس گلرهای ما و تمامی بازیکنان در پست‌های دیگر خیلی عملکرد خوبی داشتند، تا جایی که ما در 15 بازی دو تا گل خوردیم که پنالتی بوده و این نشان دهنده تمرکز بالای بچه‌های تیم و آمادگی آنهاست.

*فکر می‌کنید داود فنایی به حقش در فوتبال رسید؟

خداراشکر. شاید تعداد بازی‌های ملی‌ام کم باشد ولی همیشه توانستم در همان مقطعی که بازی می‌کردم با پرسپولیس قهرمان شوم با تیم‌های دیگر مثل: بانک ملی، وحدت، پلی‌اکتیو اصفهان هم روزهای خیلی خوبی را داشته باشم.

*دوست دارید بچه هایتان "امیرسام و سلنا" هم فوتبالیست شوند؟ آنها را تشویق می‌کنید؟

بستگی به خودشان دارد. اگر دوست داشته باشند و علاقه نشان دهند، من هم طبیعتا کمکشان می‌کنم. ولی تصمیم گیرنده نهایی خودشان هستند.

*شما همبازی "پژمان جمشیدی و علی انصاریان" بودید، چهره‌‌ای خاصی هم دارید، آیا هرگز به بازیگری فکر نکردید؟

نه. شما لطف دارید ولی همیشه در مصاحبه‌هایم گفتم که هرگز دنبال این کار نبودم، معتقدم که اصلا استعدادی در زمینه بازیگری ندارم.

*مدل لباس چی؟ آیا در این زمینه پیشنهادی داشتید؟

راستش من در حال حاضر مربی فوتبال هستم سعی میکنم که تمامی تمرکزم اول روی این رشته باشد. در مورد این موضوع فعلا نمی‌توانم صحبتی بکنم.

* صحبت پایانی؟

دوست دارم از تمامی، نفرات تیم در بخش مدیریت باشگاه‌، مربیان، بازیکنان، هواداران، کادرپزشکی، پاسورها و از مجموعه ورزشی شهید کاظمی، همه دست اندرکارانی که برای موفقیت و درخشش پرسپولیس تلاش کردند، نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.

گفت و گو از ترنم کشاورز/ خبرگزاری فوتبالی