گزارش ویژه/ معمای قفس توری پرسپولیس/ چه کسی رقیب رادو خواهد بود؟

گزارش ویژه/ معمای قفس توری پرسپولیس/ چه کسی رقیب رادو خواهد بود؟

خبرگزاری فوتبالی- پرسپولیس برای فصل بعد دروازه بان خوبی را می خواهد که تحمل نیمکت نشینی را داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، پس از جدایی قطعی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس گمانه زنی های زیادی در مورد سرنوشت دروازه سرخپوشان پایتخت به وجود آمد. برخی می گفتند بوژیدار رادوشویچ فیکس خواهد بود و بعضی دیگر عقیده داشتند باشگاه برای فصل آینده دنبال یک گلر بزرگ خواهد رفت تا رادو دوباره روی نیمکت بنشیند.

کادر فنی هم با توجه به حساسیت مسابقات پایانی فصل از اظهارنظر صریح در این زمینه خودداری می کرد. حالا اما داود فنایی، مربی دروازه بان های پرسپولیس در یک مصاحبه اعلام کرده این تیم برای فصل بعد دروازه بانی می خواهد که تحمل نیمکت نشینی را داشته باشد.

بیان این صحبت از سوی مربی دروازه بانان پرسپولیس یعنی رادو برای فصل بعد قطعا در ترکیب پرسپولیس به صورت فیکس حضور خواهد. اما باید دید پرسپولیس یک دروازه بان نیمکت نشین بی حاشیه پیدا می کند که اگر ماه ها روی نیمکت پرسپولیس نشست حاشیه ای برای باشگاه و کادرفنی ایجاد نکند؟

مهمترین خصوصیت رادو این است که نشان داده عاشق پرسپولیس است و با همین پشتکار و بدون حاشیه می تواند دروازه بان مطمئنی برای جانشین شدن بیرانوند باشد. نکته جالب درباره رادوشوویچ این است که این دروازه بان شماره 44 را از ابتدای حضورش در پرسپولیس به تن کرده است و حتی علیرضا بیرانوند نیز گفته بود که شماره یک سال آینده در پرسپولیس برای رادوشویچ است اما این دروازه بان می خواهد شماره 44 را از تن در نیاورد.

رادو با این‌که از لحاظ فنی عملکرد بسیار خوبی در دروازه پرسپولیس داشته و از این نظر مورد تایید کادر فنی و مربی دروازه بانان است، اما همواره یکی از مشکلات وی با باشگاه عدم پرداخت به موقع مبلغ قراردادش از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس بوده است و در مصاحبه هایش نسبت به عملکرد باشگاه درباره این موضوع انتقاد کرده است .

در مورد جذب دروازه‌بان، حرف‌های زیادی به گوش می‌رسد و شایعات زیادی در بین اهالی فوتبال رد و بدل می‌شود، نام‌هایی در رسانه‌ها و در میان شایعات دیده می‌شود که در نوع خود جالب است و البته در روزهای گذشته به آنها پرداختیم. از به میان آمدن نام محمد‌رشید مظاهری شاگرد سابق یحیی در ذوب آهن و دروازه‌بان حال حاضر تراکتور که سال گذشته با قراردادی سنگین به این تیم پیوست تا پیام نیازمند که روز‌های خوبی را بدون رقیب در سپاهان سپری می‌کند. اما در چند روز گذشته و در آخرین گمانه زنی ها از علیرضا حقیقی که بازگشت خوبی به نساجی داشته تا حبیب فرعباسی، دروازه بان جوان نفت مسجد سلیمان و حامد لک که بارها علاقه خود را به پرسپولیس نشان داده و همواره تلاش کرده پیراهن پرسپولیس را به تن کند برای جانشینی دروازه بان شماره یک تیم ملی و رقیب رادوشوویچ نام برده می شود. البته تا شروع فصل نقل و انتقالات چیزی مشخص نیست اما چیزی که هواداران پرسپولیس اعتقاد دارند این است که رادو برای فصل آینده نیاز به یک رقیب قدرتمند دارد و این نظر برانکو هم بوده است.

برانکو ایوانکوویچ در آخرین صحبت های خود با یکی از رسانه ها گفت که هموطنش باید یک رقیب قوی داشته باشد. او گفته رادوشوویچ دروازه‌بان خیلی خوبی است اما حتماً نقش یک رقیب خوب تمرینی قدرتمند در کنار رادو به نام بیرانوند انگیزه مهمی برای رادو بوده که بهتر کار کند و برای ایستادن در چارچوب دروازه تلاش کند. بیرانوند و رادو در رقابت‌های لیگ نوزدهم عالی بودند و کلین‌شیت‌های بسیار خوبی داشتند اما جدا از همه این موارد پرسپولیس برای فصل آینده به یک دروازه‌بان قوی دیگر هم نیاز دارد که با او بجنگد.

 با این حال معضل کشف یک دروازه‌بان خوب و جانشینی مناسب برای علیرضا بیرانوند می‌تواند تمرکز کادر فنی و بازیکنان را به‌هم بریزد. به خصوص این موضوع برای رادوشویچ جدی است، زیرا او قرار است با حمایت کادر فنی فصل آینده گلر شماره‌یک پرسپولیس لقب بگیرد.

باید تا چهار هفته آینده  و پایان مسابقات لیگ برتر فوتبال صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. در حال حاضر شایعات باشگاه پرسپولیس را رها نمی‌کند و همه دروازه‌بان‌های خوب لیگ برتر، گزینه حضور در پرسپولیس هستند که این موضوع چالش جدی برای کادر فنی ایجاد کرده است.

7655