فروتن: بازیکنی را می‌شناسم که سر باختش شرط می‌بندد

فروتن: بازیکنی را می‌شناسم که سر باختش شرط می‌بندد

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه روزنامه ایران‌ورزشی با بهمن فروتن را برایتان انتخاب کردیم. او درباره مشکل فوتبال پایه حرفهای قابل توجهی زده است:

  • من بچه چشم و گوش بسته‌ای در فوتبال ایران نیستم. شاهد ورود شرط‌بندی‌ها به مکانیسم فوتبال ایران هستیم. می‌بینیم که امتیاز 100 میلیون تومانی یک تیم امید، به یکباره یک میلیارد تومان می‌شود. به راحتی می‌توان فهمید که آنجا چه خبر است.
  •  در ساختارهای غلط، آدم‌ها هیچ نقشی بازی نمی‌کنند. در ساختار غلط، مدیریت نقشی ندارد.
  • زمانی که مسابقات آموزشگاه‌ها در مشهد برگزار می‌شد ناصر ابراهیمی، اردشیر لارودی و رسول مددنوعی، کادرفنی تیم فوتبال منتخب آموزشگاه‌های تهران را برعهده داشتند. اردشیر لارودی تعریف می‌کند که این تیم فوتبال در حال اوت شدن از مرحله گروهی بود و هیچ تاکتیکی روی بازیکنان جواب نمی‌داد. رسول مددنوعی می‌خواهد که بازیکنان را در اختیار داشته باشد. به آنها می‌گوید که شما خیلی خوب هستید. باید در این دوره مسابقات اول شوید اما من می‌دانم مشکل‌تان چیست. شما خرما زیاد خوردید و گرمی‌تان کرده، حالا من هندوانه می‌خرم که اگر بخورید، قطعاً می‌توانید برنده باشید. تیم تهرانی نه تنها حذف نمی‌شود که قهرمان آن دوره از رقابت‌های آموزشگاه‌ها هم می‌شود! شما ببینید کار روانی چقدر روی این بازیکنان تأثیر دارد و کادرفنی که این موضوع را متوجه می‌شود، چه هنری دارد.
  • آن زمان در مدارس مسابقات بین کلاسی برگزار می‌شد و از همانجا استعدادها پیدا می‌شدند. آن زمان استعداد بود. الان پول هست، دلال هست، گردنبند و انگشتر مادری هست برای یک فصل فوتبال بازی کردن فرزندش.
  • با یکسری بازیکن آشنا شدم که یکی از آنها در مسابقات امید تهران 50 هزار تومان شرط می‌بست سر باخت خودش. بعد این مبلغ شد 500 هزار تومان و حالا 5 میلیون تومان شرط می‌بندد. فوتبالیست خوبی هم هست اما باختن را یاد گرفته است. همینطور است که کم‌کم روحیه باخت با روحیه برد جا به جا می‌شود.
  •  شخصی که قدرت دارد می‌تواند بیاید بگوید که من 4 میلیارد تومان از طریقی به تیم فوتبال جوانان کمک می‌کنم اما پسر من را مقابل ازبکستان بازی دهید.


    1984