تاتنهام بیش از همه از داور ویدیویی سود برد؛ آقای خاص یا آقای وار؟

تاتنهام بیش از همه از داور ویدیویی سود برد؛ آقای خاص یا آقای وار؟

خبرگزاری فوتبالی - اولین سال داور ویدیویی در فوتبال انگلیس مثل هر جای دیگری جنجالی بود. یکی از منتقدان داور ویدیویی ژوزه مورینیو سرمربی تاتنهام بود اما به شکل جالبی این تیم بیشتر از بقیه تیم ها از تصمیم های داور ویدیویی سود برد.

به گزارش فوتبالی، تاتنهام تیمی بود که بیش از بقیه در این فصل توسط داور ویدیویی سود برد. در حقیقت اگر داور ویدیویی وجود نداشت، تاتنهام به جای رتبه ششم در رتبه دهم قرار می گرفت و نمی توانست بر خلاف حالا سهمیه لیگ اروپا را بگیرد. در حقیقت تاتنهام بدون داور ویدیویی با هفت امتیاز کمتر و سقوط چهار پله ای مواجه می شد. 

مورینیو نظرات متفاوتی در مورد داور ویدیویی داشته است و اخیرا حملات شدیدی به این سیستم داشت. اما واقعیت این است که اگر سیستم داور ویدیویی وجود نداشت تیمش شاید فصل بعد نمی توانست در اروپا حضور داشته باشد چرا که لستر، شفیلد، آرسنال و برنلی در جدول بالاتر از انها قرار می گرفتند.

در روی دیگر سکه اما ولورهمپتون قرار دارد. این تیم نتوانست سهمیه لیگ اروپا را بگیرد چرا که در هفته پایانی مقابل چلسی شکست خورد. اگر از داور ویدیویی استفاده نمی شد و کلا این سیستم وجود داشت، ولورهمپتون می توانست فصل را در رتبه سوم تمام کند و سهمیه چمپیونزلیگ بگیرد اما تصحیح تصمیم های داوران توسط داور ویدیویی باعث شد تا آنها چهار رتبه پایین تر قرار بگیرد.

4125