واکاوی ماجرای درخواست رسول پناه از هفت بازیکن اسمی پرسپولیس؛ چرا باید 40 درصد قراردادشان را ببخشند؟

واکاوی ماجرای درخواست رسول پناه از هفت بازیکن اسمی پرسپولیس؛ چرا باید 40 درصد قراردادشان را ببخشند؟

خبرگزاری فوتبالی- پرسپولیس در فصلی که موفق شد چهارمین قهرمانی خود را ثبت کند، بیشترین مشکلات چند سال اخیر را در بخش مدیریت خود تجربه کرد، حالا پس از قطعی‌ شدن قهرمانی این مشکلات بیشتر از گذشته خود را نشان می‌دهد.

 به گزارش فوتبالی، تعدادی از بازیکنان اصلی پرسپولیس مدتی است که بر سر مسائل مالی با سرپرست باشگاه به مشکل خورده‌اند، درخواست های عجیب مهدی رسول‌پناه از این بازیکنان باعث شده این اختلاف به اوج خود برسد. این بازیکنان که تعدادشان 7 نفر است، در 4 سال اخیر جزء بازیکنان اصلی تیم‌شان بوده‌اند و از قرارداد سال های گذشته خود که آپشن های خاصی در آن وجود دارد، مطالباتی از باشگاه دارند و از چند ماه پیش و طی جلساتی حضوری که عکس های آن هم در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شد از رسول‌پناه خواسته‌اند طلب‌های شان را پرداخت کند. سرپرست باشگاه پرسپولیس هر بار به این نفرات وعده پرداخت طلب‌شان را داده، اما آن را عملی نکرده است. در نشست اخیری که بین برخی از این بازیکنان با رسول‌پناه برگزار شده، سرپرست باشگاه پرسپولیس در اقدامی‌عجیب از آنها درخواست کرده 40 درصد طلب خود را به باشگاه ببخشند. درخواستی که با انتقادات شدید این بازیکنان و واکنش کاپیتان سید جلال همراه بود. هر چند این مساله با انتشار استوری توسط علیرضا اشرف مسئول روابط عمومی و مدیر رسانه ای باشگاه پرسپولیس خیلی زود تکذیب شد اما سید جلال حسینی در گفت و گو با برنامه ورزش ایران رادیو ایران صراحتا ً اعلام کرد که جزء هفت بازیکنی است که مهدی رسول پناه از آنها خواسته است تا 40 درصد از قرارداد خود را ببخشند. ظاهرا رسول پناه به بازیکنان گفته مدیران قبلی، قراردادهای به مراتب نسبت به دیگر تیم های لیگ برتری با شما بسته اند و علاوه بر آن آپشن های قرارداد شما هم بیشتر از دیگر تیم ها و حتی دیگر بازیکنان هم پستی در پرسپولیس است. به همین دلیل باید این بازیکنان، کوتاه بیایند و باشگاه هم پولی ندارد که به آنها بدهد چرا که باشگاه پرسپولیس درگیر غرامت قراردادهای مربیان و بازیکنان خارجی است. 

واکنش بازیکنان: نمی بخشیم!

هفت بازیکنی که به آنها گفته شده باید 40 درصد قراردادشان را ببخشند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، علیرضا بیرانوند، علی علیپور، احمد نوراللهی، کمال کامیانی نیا و امید عالیشاه هستند. اما این بازیکنان (اگر عالیشاه را فاکتور بگیریم) که نقش عمده‌ای در قهرمانی‌های تیم خود داشته‌اند با مطرح‌کردن این قضیه و تاکید بر اینکه ارزش ریالی طلب‌شان در این چند سال به‌ خاطر تورم شدید، با افت فاحشی مواجه بوده، دلیلی نمی‌بینند که نزدیک به نیمی ‌از آن را ببخشند. در هر صورت این موضوع باعث اختلاف شدید چند بازیکن اصلی پرسپولیس با رسول‌‌پناه شده و در صورت حل‌نشدن آن می تواند حاشیه های زیادی در ادامه برای قهرمان لیگ در پی داشته باشد. مهدی رسول پناه که این روزها به تنهایی امورات باشگاه پرسپولیس را مدیریت می کند و اختلافاتی با مهرداد هاشمی دیگر عضو هیئت مدیره بر سر انتخاب کارگزار باشگاه دارد، در راستای اقدامات عجیب خود حالا با این درخواست عجیب‌تر، خود را روبه‌روی این بازیکنان قرار داده است.

مهدی رسول پناه که این روزها مدام به تعریف از کارگزار باشگاه پرداخته و در آخرین صحبت هایش مدعی شده با همکاری این کارگزار که البته فعالیت‌هایش در فضای مجازی که انتقادهای زیادی را به ‌همراه داشته موفق شده حدود 22 میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد. این درحالی است که بازیکنان پرسپولیس در هفته‌های اخیر بارها از وضعیت مالی خود نسبت به عملکرد باشگاه انتقاد کردند.  

برخی خبرها حاکی از آن است که شرکت آتیه داده پرداز کارگزار پرسپولیس در این مدت تعهدات خود را به صورت کامل عملی نکرده است، طبق جدول زمانبندی که باشگاه پرسپولیس در جلسه معارفه کارگزار رسمی اعلام کرده بود باید تا پایان خرداد 30 میلیارد تومان به حساب این باشگاه واریز می‌کرد، اما با وجود گذشت 37 روز از آن تاریخ هشت میلیارد تومان از تعهدات خود نسبت به باشگاه پرسپولیس را عملی نکرده است. پرسپولیس بلافاصله پس از اتمام لیگ ‌برتر باید در فصل نقل‌وانتقالات شرکت کرده و تیم قدرتمندی را برای حضور در لیگ ‌قهرمانان آسیا و فصل آینده لیگ برتر فوتبال ایران آماده کند، با توجه به مشکلات مالی باشگاه هواداران به‌ شدت نگران وضعیت تیم در بازار نقل و انتقالات هستند. جالب است بدانید قرارداد بازیکنانی چون علی علیپور، شجاع خلیل زاده، بشار رسن، محمد نادری(البته بازیکن قرضی است) سید جلال حسینی، اوساگونا، استوکس( که البته فسخ کرده اما هنوز پرسپولیس با او فسخ نکرده و از او شکایت کرده است و حتی درخواست بازگشت این بازیکن از سوی باشگاه داده شده است). در هرحال پرسپولیس اگر نتواند بازیکنانش را راضی کند، احتمال دارد که این بازیکنان هم با این شرایط مالی تمدید نکنند. این موارد و البته مطالبات باشگاه پرسپولیس به بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌های پایه که مدت زیادی از آن می گذرد بحث‌های مهمی است که باید باشگاه پرسپولیس درباره آنها شفاف سازی کند. هر چند شاکله پرسپولیس قوی است و در یکی دو پست به بازیکن نیاز دارد اما حفظ بازیکنان هم با قراردادهایی که سال گذشته بسته شده است، هم کار راحتی نیست.

مسائلی که روز گذشته رخ داد نشان می دهد که اختلاف در هیئت‌ مدیره این باشگاه همچنان پا برجاست. اختلاف بین آنها کار را به ‌جایی رسانده که رسانه رسمی‌ باشگاه البته با دستور کارگزار رسمی از انتشار ویدئویی تبریک قهرمانی مهرداد هاشمی به بازیکنان و اعضای کادر فنی این تیم خودداری می‌کند تا هاشمی ‌که خودش یکی از اعضای پر حاشیه هیئت مدیره این باشگاه در چند ماه اخیر بود برای تبریک پس از قهرمانی کارهای دیگری انجام بدهد.

7655