شاهکار بزرگ طارمی در قلب اروپا

شاهکار بزرگ طارمی در قلب اروپا

خبرگزاری فوتبالی- مهدی طارمی با زدن 18 گل در قلب اروپا آقای گل لیگ پرتغال شد.

به گزارش فوتبالی، نام ملی‌پوش ایرانی ریو‌آوه با کسب عنوان آقای گلی در تاریخ لیگ برتر پرتغال ماندگار شد. مهدی طارمی در هفته آخر لیگ برتر پرتغال هدفی را که مدنظرش بود به بهترین شکل انجام داد و با به ثمر رساندن ۲ گل در دیدار شنبه‌شب مقابل بوآویستا ۱۸ گله شد و به صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال صعود کرد و در کنار پیزی، مهاجم بنفیکا قرار گرفت. 

اما آقای گلی طارمی در لیگ برتر پرتغال با دبل او برابر بوآویستا قطعی نشده بود، چرا که پیزی از بنفیکا با ۱۸ گل و پائولینهو از براگا و کارلوس وینیسیوس از بنفیکا هر یک با ۱۷ گل و یک مسابقه کمتر از مهاجم ایرانی ریو‌آوه انجام داده بودند و این شانس را داشتند تا به تنهایی کفش طلا را به دست آورند. 

لیگ برتر پرتغال شب گذشته ادامه پیدا کرد و بنفیکا با بهره‌گیری از ۲ گلزن خود که رقیب طارمی بودند، به مصاف اسپورتینگ لیسبون رفت و براگا هم با بهره‌مندی از وینیسیوس ۱۷ گله مقابل پورتو قهرمان لیگ پرتغال قرار گرفت. تیم فوتبال بنفیکا که نایب قهرمانی‌اش در لیگ برتر پرتغال قطعی شده بود، تا لحظات پایانی با تساوی یک بریک به کارش ادامه می‌داد که در نهایت بنفیکا به برتری ۲ بر یک دست یابد. 

در شبی که وینیسیوس نیز همانند طارمی و پیزی تعداد گل‌های خود در این فصل لیگ برتر پرتغال را به عدد ۱۸ رساند، پائولینهو نتوانست در جریان برتری براگا مقابل پورتو کار خاصی انجام دهد و به ۳ گلزن برتر این رقابت‌ها برسد. با پایان بازی‌های مدعیان گلزنی لیگ برتر پرتغال، مهدی طارمی به صورت مشترک با پیزی و وینیسیوس دو بازیکن بنفیکا که هر یک ۱۸ گل به ثمر رساندند، به‌ عنوان آقای گلی این رقابت‌ها دست یافت. 

طارمی علاوه بر ۱۸ گلی که در لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند، توانست در این فصل ۲ پاس گل هم بدهد و با گرفتن ۷ پنالتی، بیشترین پنالتی را در این رقابت‌ها از مدافعان حریف گرفت.

کمتر کسی در پرتغال شاید فکر می کرد مهدی طارمی یکی از شانس های آقای گلی باشد اما هواداران فوتبال در ایران و خود او می دانستند که مهدی خیلی وقت ها در زمین فوتبال خود را اثبات کرده و اگر اراده اش مثل همیشه باشد و پشتکار لازم را داشته باشد به آن چه که می خواهد می رسد.

مهدی طارمی این بار هدفش در قلب اروپا و لیگ پرتغال آقای گلی مسابقات و کفش طلا بود و با تلاشی که انجام داد موفق شد به این عنوان دست پیدا کند.

مهاجم ایرانی ریوه آوه پرتغال در حال حاضر پیشنهادهای زیادی از باشگاه های پرتغال، فرانسه،اسپانیا و .. دریافت کرده است که بررسی این پیشنهادها و انتخاب درست آن می تواند نقش تعیین کننده ای در ادامه دوران حرفه ای و ورزشی مهدی طارمی داشته باشد.

7655