رئیس فراکسیون ورزش مجلس: اراده تغییر عنوان فدراسیون فوتبال وجود دارد

رئیس فراکسیون ورزش مجلس: اراده تغییر عنوان فدراسیون فوتبال وجود دارد

خبرگزاری فوتبالی- محمدمهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه (31 تیرماه) با رأی اعضای این فراکسیون، رئیس فراکسیون ورزش شد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران‌ورزشی، او هم اکنون عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است و سابقه مربیگری‌اش در تیم فوتبال قشقایی شیراز و فعالیت به عنوان استعدادیاب رسمی فدراسیون فوتبال، او را از زمان کاندیداتوری‌اش خبرساز کرده بود. با رئیس فراکسیون ورزش مجلس درباره برنامه‌هایی که برای بهبود وضعیت ورزش دارد، صحبت کردیم.

در شروع کارتان به عنوان رئیس فراکسیون ورزش مجلس، برنامه‌هایتان برای رسیدگی به مشکلات ورزش کشور چیست؟

ما امروز در شرایطی از ورزش صحبت می‌کنیم که عمده لذت هواداران ورزش که حضور در ورزشگاه‌ها برای دنبال کردن رشته‌های ورزشی مورد علاقه‌شان به خاطر شیوع ویروس کرونا از آنها گرفته شده است. به همین دلیل من فکر می‌کنیم شاید تنها چیزی که بتواند حال مردم را در این شرایط خوب کند، شفافیت و مبارزه با فساد در ورزش باشد. اگر ما بتوانیم این انتظارات مردم را از مسئولان تصمیم‌ساز برآورده کنیم، بزرگ‌ترین قدم را برداشته‌ایم.

اساسنامه فدراسیون فوتبال و بحث تغییر عنوان «عمومی – غیردولتی» به «مستقل یا غیرانتفاعی» یکی از مواردی است که اخیراً باعث کشمکش‌هایی بین ورزش و مجلس شده.

البته که من معتقدم ورزش در فوتبال خلاصه نمی‌شود و فوتبال هم در دو تیم پرسپولیس و استقلال محدود نخواهد شد. به هرحال اما نباید فراموش کنیم که فوتبال یکی از پرمخاطب‌ترین رشته‌های ورزشی کشور ماست و بحث اساسنامه هم در حال حاضر مهم‌ترین بحثی است که درباره فوتبال وجود دارد. باید هر چه سریع‌تر این موضوع تعیین تکلیف و انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شود. نمی‌شود فوتبال با این همه مخاطب رئیس فدراسیون نداشته باشد.

شما فکر می‌کنید امکان تغییر این عنوان باشد؟

این اراده در مجلس وجود دارد تا بتوانیم عنوان فدراسیون فوتبال را از «عمومی – غیردولتی» تغییر دهیم. به هرحال ما باید تابع قوانین و اساسنامه‌‌های بین‌المللی هم باشیم و استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم. اگر ادعا می‌کنیم که تابع ای‌اف‌سی و فیفا هستیم باید مورد تأیید آنها قرار بگیریم.

هنوز که فرصتی برای برگزاری جلسه با مسئولان وزارت ورزش در این رابطه نداشته‌اید؟

نه من تازه چند روز است که به عنوان رئیس فراکسیون انتخاب شده‌ام و مجلس در این چند روز تعطیل بوده است.

از دیگر مواردی که سال‌هاست برای رشته‌های ورزشی مختلف مشکل ساز شده است، بحث حق پخش است. در مجلس جدید می‌توان به حل این مشکل امیدوار بود؟

قطعاً در جلساتی که خواهیم داشت به این موضوع می‌پردازیم. اگر بخواهیم ورزش به سمت خصوصی‌سازی برود، باید بتوانیم موضوع حق پخش تلویزیونی را جدی بگیریم.

البته در کنار همه این‌ها شاید انتظار دیگری که عموم مردم از فراکسیون ورزش مجلس دارند، موضوع توجه به ورزش همگانی باشد.

 قطعاً بحث همگانی ورزش مدنظر ما قرار دارد. قصد ما این است که به بحث توزیع منابع کمک کنیم و به رشته‌های ورزشی که طرفدار ندارند، رسیدگی کنیم. مطابق قانون اساسی وظیفه ما این است که ورزش را آسان کنیم. همه ما مسئول هستیم که ورزش را برای مردم گران نکنیم. البته بحث ورزش قهرمانی جای خود دارد.

1984