توخل در میان بزرگان تاریخ پاریسن ژرمن جای گرفت

توخل در میان بزرگان تاریخ پاریسن ژرمن جای گرفت

خبرگزاری فوتبالی – قهرمانی پاریسن ژرمن در جام حذفی، رکوردهای بی‌نظیری برای توخل ثبت کرد.

به گزارش فوتبالی، پاریسن ژرمن توانست سنت اتین را در فینال جام حذفی فرانسه شکست دهد. این برد از چند لحاظ برای پاریسی‌ها مهم بود زیرا باعث ثبت چند رکورد در تاریخ این باشگاه شد. این سیزدهمین قهرمان پاریسی‌ها در جام حذفی در تاریخ باشگاه فرانسوی بود که بهترین رکورد در تاریخ این رقابت‌ها هم است. تیاگو سیلوا با این قهرمانی برای پنجمین بار فاتح جام حذفی شد و این مسئله بهترین رکورد برای یک بازیکن در تاریخ این رقابت‌ها است.

این قهرمانی برای توخل هم مهم بود. بازی مقابل سنت اتین صدمین بازی توخل روی نیمکت پاریسن ژرمن بود. حالا او در جدول سرمربیان باسابقه پاریسن ژرمن رتبه سیزدهم را در اختیار دارد. در این ۱۰۰ مسابقه، توخل ۷۸ برد کسب کرده که ششمین سرمربی تاریخ پاریسی‌ها از لحاظ تعداد برد لقب خواهد گرفت. تیم توخل میانگین ۲.۸ گل در هر بازی و فاضل گل مثبت ۱۹۵ را در این مدت ثبت کرده است.

با برد در بازی فینال، توخل آمار بردهایش به همراه پاریسن ژرمن را به ۷۸ درصد برد در بازی‌ها رساند که بهترین آمار در تاریخ پاریسن ژرمن است. این پبرد پنجمین جام قهرمانی بود که توخل برای پاریسی‌ها به دست می‌آورد که او را در جدول پرافتخارترین مربیان تاریخ پاریسن ژرمن در رتبه سوم در کنار لوئیز فرناندز قرار می‌دهد.

توخل تمام این آمارها را در ۲ فصل حضورش در پاریسن ژرمن به دست آورده و می‌تواند در ادامه آن‌ها را بهبود هم ببخشد. نکته مهم اینجاست باید دید با توجه به صبر کم مدیران پاریسن ژرمن، او تا چه زمانی سرمربی پاریسن ژرمن می‌ماند.

1101