منچستریونایتد و چلسی به لیگ قهرمانان رسیدند؛ سقوط بورنموث و واتفورد

منچستریونایتد و چلسی به لیگ قهرمانان رسیدند؛ سقوط بورنموث و واتفورد

خبرگزاری فوتبالی - هفته پایانی لیگ برتر انگلیس در حالی برگزار شد که جنگ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا و جنگ بقا جذابیت زیادی داشت.

به گزارش فوتبالی، هر چند که قهرمانی لیورپول و نایب قهرمانی منچسترسیتی مدتهاست که قهرمان شده اما تا هفته پایانی مشخص نبود که دو تیم دیگری که به چمپیونزلیگ می رسند، کدام ها بودند. شیاطین سرخ و لسترسیتی در حالی به مصاف هم رفتند که می دانستند فقط یکی از آنها ممکن است چمپیونزلیگی شود و دیگری مجبور است که به لیگ اروپا برود. تیم سولشر با گلهای لینگارد و برونو از پس این بازی حساس برآمد و با پیروزی دو بر صفر در زمین لستر توانست راهی چمپیونزلیگ شود. بدین ترتیب لستر راهی لیگ اروپا شد. از سویی دیگر چلسی نیز با گلهای مونت و ژیرو توانست پیروزی خوبی را مقابل ولورهمپتون کسب کند و به رتبه چهارم برسد تا انها نیز به همراه منچستریونایتد سهمیه چمپیونزلیگ را بگیرند.  علاوه بر لستر باشگاه تاتنهام  نیز راهی لیگ اروپا شد.

برای مشخص شدن سومی تیمی که سهمیه لیگ اروپا می گیرد هم تکلیف تا حدودی مشخص است. اگر چلسی در فینال جام حذفی پیروز شود، ولورهمپتون سهمیه می گیرد در غیر این صورت و اگر آرسنال پیروز شود، توپچی های لندن راهی لیگ اروپا خواهند شد.

در جنگ بقا نیز دو تیم بورنموث و واتفورد نتوانستند در لیگ انگلیس بمانند و استون ویلا در هفته پایانی ماندنی شد تا فصل خود را نجات بدهد. نوریچ نیز مدتها پیش سقوط کرده بود.

4125