رکورد منفی و عجیب داوید لوئیز در لیگ برتر

رکورد منفی و عجیب داوید لوئیز در لیگ برتر

خبرگزاری فوتبالی - داوید لوئیز، مدافع برزیلی آرسنال، در جریان بازی تیمش مقابل واتفورد باز هم عملکردی ضعیف داشت و رکوردی عجیب را در لیگ برتر انگلیس ثبت کرد.

به گزارش فوتبالی، گل اول واتفورد به آرسنال روی یک ضربه پنالتی به ثمر رساند. این خطای پنالتی را داوید لوئیز روی تروی دینی مرتکب شده بود. این پنالتی، پنجمین پنالتی‌ای بود که داوید لوئیز در این فصل از لیگ برتر انگلیس، مرتکبِ آن می‌شود و این یک رکورد است. داوید لوئیز تبدیل به اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس شد که در یک فصل از رقابت ها پنج بار مرتکب خطا در محوطه‌ی جریمه و دادنِ پنالتی به حریفان می‌شود. مدافع پیشین چلسی تاکنون 4 خطای پنالتی مرتکب شده بود و با خطایی که مقابل واتفورد انجام داد، بازیکنانی که در طول تاریخ لیگ برتر مرتکب چهار خطای پنالتی در یک فصل شده بودند را پشت سر گذاشت. بازیکنانی مثل: کن مونکو، کلوس لوندکوام، ایبراهیما سونکو، گری کالدول و ژوزه فونته. 

از زمان شروع مجدد رقابت ها، داوید لوئیز عملکرد جالبی نداشته، این دومین پنالتی او از آن موقع تاکنون است. او در بازی مقابل منچستر سیتی نیز مرتکب خطای پنالتی شده بود. با این حال او به تازگی قرارداد خود را به مدت یک سال دیگر با باشگاه آرسنال تمدید کرده و در این باشگاه خواهد ماند. این مدافع 33 ساله در این فصل 41 بار برای توپچی ها به میدان رفته است.

1470