چاقوی ارز بر گردن سرخابی ها

چاقوی ارز بر گردن سرخابی ها

خبرگزاری فوتبالی- باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس این روز‌ها با مشکل ارز دولتی روبرو هستند.

به گزارش فوتبالی، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای پرداخت پول به بازیکنان خارجی این روز‌ها با مشکل ارزی روبرو هستند. پرسپولیس چند پرونده خارجی دارد و قصد داشته که مطالبات‌شان را پرداخت کند، اما به دلیل نبود منابع مالی ارزی به مشکل خورده است.

همین اتفاق هم در استقلال افتاده و آنها برای پرداخت مطالبات بازیکنان خارجی و قراردادهای آنها مشکلاتی به مشابه پرسپولیس دارند هستند. با توجه به بالا بودن نرخ دلار در بازار آزاد، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای حل مشکلات خود در فیفا و پرونده هایی که در دادگاه کاس دارند  باید حتما ارز خریداری کنند و چون هنوز این اتفاق رخ نداده به مشکل خورده‌اند.

 استقلال و پرسپولیس علاوه بر پرونده‌های داخلی، به واسطه به کارگیری مربیان و بازیکنان خارجی در سال‌های مختلف، همچنان با موضوع عدم تسویه حساب مناسب با طلبکاران خارجی دست و پنجه نرم می‌کنند.

شکایت وینفرد شفر و کادر فنی این مربی آلمانی، شکایت آندره استراماچونی، بدهی به بازیکنان خارجی مانند بویان در استقلال و در باشگاه پرسپولیس هم بعد از محکومیت در پرونده گابریل کالدرون و دستیارانش هنوز تکلیف وی با باشگاه پرسپولیس مشخص نیست و نحوه توافقی که باشگاه پرسپولیس با کالدرون اعلام کرده هنوز مشخص نشده است، این در حالی است که پرسپولیسی‌ها تکلیف بدهی برانکو ایوانکوویچ را هم مشخص نکرده‌اند و مذاکرات با وکیل برانکو برای گرفتن تخفیف از وی یا تقسیط بدهی تاکنون به نتیجه ای نرسیده است. به اینها باید پرونده ماریو بودیمیر را هم اضافه کرد که در فیفا در جریان است.

مشکلات اخیر در زمینه امضای قرارداد با مربیان و بازیکنان خارجی که پرداخت دستمزدشان حواشی زیادی را ایجاد کرد، باعث به وجود آمدن قانون جدیدی برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده است. قانونی که این دو باشگاه را موظف می‌کند پیش از اقدام برای جذب مربی یا بازیکن خارجی، مجوز این کار را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کنند.

حجم بدهی‌های استقلال و پرسپولیس به قدری زیاد است که مدیران دو باشگاه باید توان بیشتری را روی حل این مشکلات متمرکز کنند تا با جریمه هایی مانند کسر امتیاز، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و یا حذف از لیگ قهرمانان آسیا را مواجه نشوند.

7655