سوال روز/ یحیی استراحت می دهد یا امتیاز می خواهد؟

سوال روز/ یحیی استراحت می دهد یا امتیاز می خواهد؟

خبرگزاری فوتبالی- پرسپوليس، نفت مسجدسليمان را شكست داد و در فاصله 4 هفته مانده به پايان رقابت‌هاي ليگ برتر، چهارمين قهرماني متوالي خودش را مسجل كرد. 

به گزارش فوتبالی، شاگردان يحيي گل‌محمدي در نيم فصل دوم، ركوردي تاريخي از خودشان به جاي گذاشتند و بدون شكست و با يك تساوي، قهرماني خودشان را مسجل كردند. سرخ‌هاي پايتخت حالا به دنبال ثبت مقتدرانه‌ترين قهرماني ليگ برتر هستند تا يك ركورد ديگر هم ثبت كنند. هر چند پرسپوليس قهرمان ليگ برتر شد اما اين قهرماني حاصل زحمات افراد بسياري است. پرسپولیسی‌ها حالا نه‌تنها چهار هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر جشن قهرمانی گرفته‌اند بلکه پرافتخارترین تیم این لیگ هم محسوب می‌شوند. مهم‌ترین فاکتوری که قهرمانی تازه پرسپولیس را برجسته می‌کند، کسب چهار قهرمانی متوالی آنهاست امری که تا‌به‌حال هیچ تیمی در لیگ برتر موفق به انجامش نشده است.

بعد از قهرمانی پرسپولیس و فتح همه رکوردها، حالا سؤال مهم اینجاست که آیا سرخ‌ها در چهار بازی باقی‌مانده هم با تمام قوا به میدان خواهند آمد؟ پرسپولیس در چهار بازی باقی‌مانده غیر از نساجی با ذوب‌آهن، گل‌گهر و سایپا به رقابت می پردازد که هر سه تیم برای بقاء در لیگ برتر می‌جنگند، با توجه به این موضوع پرسپولیس نمی‌تواند بازی ها را به قولی شل بگیرد و وا بدهد چرا که در این صورت با امتیاز از دست دادن مقابل هر کدام از این حریفان، بقیه تیم‌های در حال سقوط به این اقدام یحیی و پرسپولیس اعتراض خواهند کرد. پرسپولیس می خواهد در تمام چهار بازی باقی‌مانده هم برنده باشد که این یک دلیل دیگر هم دارد و آن رسیدن به عدد 1000 امتیاز و گذر از آن است .

آنچه مشخص است تیم پرسپولیس هنوز مجموع امتیازاتش در لیگ برتر را به عدد 1000 نرسانده است.پس از برتری هفته گذشته پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان،عنوان شد که پرسپولیس توانسته مجموع امتیازاتش در ادوار لیگ برتر را به عدد 1000 برساند و پس از استقلال به این رکورد دست یابد. با این حال پرسپولیس هنوز نتوانسته به این رکورد دست یابد. دلیلش هم این است که دو بار در طول تاریخ از پرسپولیس 6 امتیاز کسر شده است و یک بار هم در لیگ برتر سیزدهم و با رای کمیته انضباطی، یک امتیاز از پرسپولیس به دلیل رفتار تماشاگران این تیم در بازی برابر داماش گیلان کسر شد. با توجه به این موارد، پرسپولیس هنوز نتوانسته مجموع امتیازاتش را در تاریخ لیگ برتر به 1000 برساند. آنها 990 امتیازی هستند و این یعنی 10 امتیاز فاصله دارند تا به دومین تیم 1000 امتیازی تاریخ لیگ برتر تبدیل شوند.

پرسپولیس در صورت برتری برابر چهار رقیب آینده خود می تواند با کسب 12 امتیاز به عدد 1002 امتیاز در تاریخ ادوار لیگ برتر برسد. در حال حاضر استقلال با کسب 1028 امتیاز در تاریخ ادواز لیگ رکورددار محسوب می شود.

کادر فنی پرسپولیس در حال حاضر به فکر برنامه‌ریزی برای بازی‌های جام حذفی است جایی که این تیم به نیمه‌نهایی رسیده و باید با تراکتور بازی کنند. در کنار این فاصله زیادی تا ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا وجود ندارد و شاید کادر فنی این تیم تصمیم بگیرد برای جلوگیری از مصدومیت و حفظ سلامتی بازیکنان با توجه به طولانی شدن لیگ برتر ایران به بازیکنان اصلی خود استراحت داده و فقط در جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا از ترکیب اصلی خود استفاده کند.

از سوی دیگر بحث نقل‌و‌انتقالات هم اهمیت بسیاری دارد. ظاهراً روز گذشته جلسه‌ای در این خصوص بین گل‌محمدی، پیروانی به عنوان مسئول نقل و انتقالات و رسول‌پناه برگزار شده و به نظر می‌رسد باشگاه باید در این قوی عمل کند. با توجه به تاکید یحیی گل محمدی در این جلسه اولویت البته حفظ بازیکنان و تیم فعلی است که باید دید باشگاه چقدر در این حوره قوی عمل می‌کند.

7655