آلیسون: کلوپ در لیورپول انقلاب کرده/ هندرسون یک رهبر است

آلیسون: کلوپ در لیورپول انقلاب کرده/ هندرسون یک رهبر است

خبرگزاری فوتبالی - آلیسون بکر، دروازه‌بان برزیلی لیورپول، معتقد است که یورگن کلوپ با تمام بازیکنان به یک شکل رفتار می‌کند و او توانسته انقلابی در لیورپول ایجاد کند.

به گزارش فوتبالی، یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول، فصلی فوق العاده را در لیورپول سپری کرد و به انتظار 30 ساله‌ی لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر خاتمه داد. کلوپ در فصل 2018/19، لیگ قهرمانان اروپا را هم با لیورپول بدست آورده بود. او که از سال 2015 هدایت لک‌لک ها را بر عهده دارد، روندِ رو به رشدی را در این باشگاه طی کرده است. آلیسون بکر به آسوشیتد پرس گفت:" او با همه رفتار یکسانی دارد. هیچکس خاص نیست، با هر بازیکن به همین شیوه رفتار می‌کند. از کسی که بیشتر بازی می‌کند تا کسی که بازی نمی‌کند. تیمِ یکدستی داریم، نمی‌توانید بازیکنی در لیورپول پیدا کنید که موفقیت فردی را به اهداف جمعی ترجیح بدهد. معتقدم که این شرایط، دستاوردِ رفتار کلوپ در اینجا بوده، او در سال‌های اخیر، انقلابی را در لیورپول ایجاد کرده است."

دروازه‌بان لیورپول در ستایش از جردن هندرسون که به تازگی جایزه‌ی بهترین بازیکن سال را از انجمن نویسندگان فوتبال گرفته‌ است، گفت:" معتقدم که برخی افراد، با داشتنِ مهارت رهبری به دنیا می‌آیند. این یک هدیه است، همه‌ی ما می‌توانیم مهارت‌های رهبری را توسعه دهیم. اما کیفیتِ اصلیِ هندرسون، شخصیتِ اوست. او شخصیتی قوی دارد و یک رهبر فوق‌العاده است. همیشه وقتی که در شرایط سخت به حضور او نیاز است، او حضور دارد. بسیار باهوش است و می‌تواند شرایط را درک کند. حضور بازیکنی مثلِ او، درونِ زمین، کمک بزرگی به سرمربی می‌کند. مقاله‌ای می‌خواندم که در آن نوشته شده بود او شخصیتی غیر خود خواه دارد، کسی که فقط به فکر خودش نیست. او دقیقا همینطور است. هندرسون درباره‌ی تیم فکر می‌کند و نگرانِ اهداف جمعی است، بنابراین ما خوشحالیم که پسری مثلِ او را در تیم داریم."

آلیسون درباره‌ی شرایط خود در لیورپول گفت:" کلید موفقیت این است که تحت تاثیرِ اشتباهات قرار نگیرید. اشتباه برای هر دروازه‌بانی طبیعی است، بنابر این باید این را بپذیرید. وقتی یک مدافع اشتباه می‌کند، دروازه‌بان و مدافعانِ دیگر به کمک او می‌آیند. وقتی یک مهاجم اشتباه می‌کند، تمام تیم پشتِ سر او قرار می‌گیرد تا بتواند اشتباهش را تصحیح کند. اما این مورد برای ما نیست. بدیهی است که برای جلوگیری از هرگونه اشتباهی، سخت تلاش می‌کنم. می‌خواهم عملکردی صد در صدی داشته باشم، اما آمادگی مقابله با اشتباهات، بسیار مهم است. اشتباهات، در ذاتِ این حرفه است، ما انسان هستیم. قطعا نحوه‌ی برخورد با این اشتباهات، به حفظ ثبات در سطحِ بالا کمک می‌کند."

1470