گزارش ویژه/ بررسی همه احتمالات و گمانه زنی ها درباره لیست ورودی و خروجی پرسپولیس

گزارش ویژه/ بررسی همه احتمالات و گمانه زنی ها درباره لیست ورودی و خروجی پرسپولیس

خبرگزاری فوتبالی- پرسپولیس برای فصل آینده قصد دارد با توجه به حضور در لیگ قهرمانان آسیا زوتر وارد بازار نقل و انتقالات شوند. 

به گزارش فوتبالی، قوانین جدید نقل و انتقالاتی کنفدراسیون فوتبال آسیا باعث خواهد شد تا لیست خرید پرسپولیس زودتر از اتمام رقابت های لیگ برتر فصل جاری مشخص شود.

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به برگزاری ادامه رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب این قاره بصورت متمرکز گرفته است. با توجه به اینکه طبق تصمیم کمیته اجرایی این نهاد بین المللی، باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ با توجه به بیماری کرونا که باعث تعویق بازی ها شد می توانند با ارائه لیست جدید بازیکنان خود در ادامه بازی های مرحله گروهی حاضر شوند.

این در حالیست که لیگ کشورهایی مانند ایران در حال برگزاری است و باشگاه های پرسپولیس، سپاهان اصفهان، شهرخودرو و استقلال رقابت خود را همچنان با قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر برای تعیین سرنوشت تیم های راه‌یافته به فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا بدون تغییر در لیست اولیه بازیکنان خود دنبال می کنند.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که همراه با تیمش شب گذشته با شکست نفت مسجد سلیمان قهرمانی خود را در لیگ برتر تثبیت کرد اعلام لیست خرید خود برای فصل آینده را به بعد از پایان این مسابقات موکول کرده بود اما فاصله اندک بین رقابت های داخلی فوتبال باشگاهی ایران با لیگ قهرمانان آسیا باعث شده تا باشگاه پرسپولیس به فکر جذب بازیکنان مدنظر سرمربی بیفتد.

از این رو مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس جلسه ای را با گل محمدی و افشین پیروانی برگزار کرد و لیست جذب بازیکنان این تیم را دریافت کرد.لیستی که گفته می شود قرار است تعدادی از آنها را شاگردان سابق گل محمدی در ذوب آهن اصفهان و شهرخودرو مشهد تشکیل دهند اما هنوز بطور قطع مشخص نشده است.


بعد از مصاحبه بشار رسن با رسانه ها و گلایه های وی از عدم پرداخت مطالباتش و همچنین به بن‌بست خوردن مذاکرات وی با مهدی رسول‌پناه و مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس، شایعات مختلفی پیرامون احتمال جدایی این هافبک عراقی به راه افتاده و گمانه‌زنی‌های زیادی پیرامون جانشین یا جانشینان این بازیکن انجام شد که این موضوع خیلی سریع از سوی باشگاه پرسپولیس و یکی از اعضای کادر فنی تکذیب شد اما به نظر می رسد با توجه به شرایط موجود بین باشگاه پرسپولیس و بشار رسن ادامه حضور وی در فصل آینده و همچنین لیگ قهرمانان آسیا یکی از چالش های باشگاه پرسپولیس در روزهای پیش رو خواهد بود و بعید نیست با مقاومت باشگاه شاهد جدایی این هافبک خوش تکنیک باشیم. یحیی علاقه زیادی به سبک بازی بشار رسن دارد و از باشگاه هم خواسته این هافبک عراقی را حفظ کند. بشار رسن از همان لحظه‌ای که در شهرآورد برگشت برابر استقلال گل تساوی پرسپولیس را زد و تیمش را از شکست حتمی نجات داد، محبوب یحیی گل‌محمدی شد.

در لیست مازاد گل محمدی برای فصل بعد نام هایی مانند محسن ربیع خواه و اوساگونا مهاجم نیجریه‌ای سرخپوشان به چشم می‌خورد.آنتونی استوکس هم که بعد از دیدار پرسپولیس برابر شارجه امارات همراه تیم به تهران نیامد و عملا با توجه به شرایط موجود یکی از جدا شده های قطعی این تیم در فصل آینده خواهد بود.

علاوه بر این، با توجه به سابقه مکرر مصدومیت محمد انصاری، یحیی در حال بررسی شرایط پزشکی وی برای حضور در زمین و تمرینات است و احتمال حضور انصاری در لیست مازاد وجود دارد.

با توجه به جدایی بیرانوند و پیوستن وی به آنتورپ بلژیک ، یحیی و داود فنایی مربی دروازه بانان پرسپولیس معتقد هستند رادوشویچ پتانسیل و شرایط،پوشیدن شماره یک سرخپوشان و گلر اول بودن در تیم فصل بعد را دارد.برای گلر دوم، روی یک دروازه بان جوان در درجه اول مانند حبیب فرعباسی و یک گلر با تجربه به عنوان رقیب و ذخیره مطمئن مانند حامد لک نظر دارد. هرچند با درخشش علیرضا حقیقی در بازی برابر نساجی احتمال حضور دروازه بان سابق پرسپولیس در این تیم نیز وجود دارد.  

یکی از پست هایی که در فصل آینده قطعا شاهد تغییراتی خواهد شد سمت راست و‌ چپ خط دفاعی پرسپولیس است و به نظر می‌رسد اصلی ترین خریدهای یحیی نیز در این دو پست خواهد بود.در سمت چپ خط دفاع سعید آقای گزینه محبوب گل‌محمدی است و اصرار ویژه‌ای بر جذب وی دارد علی نعمتی و فرزاد جعفری نیز گزینه های بعدی پرسپولیس خواهد بود. در مورد محمد نادری نیز آنچه مشخص است که مدیران پرسپولیس باید برای اخذ رضایت کورتریک با مدیران این باشگاه وارد مذاکره شوند.

در سمت راست خط دفاع هر چند که اسامی مانند رامین رضاییان بارها از سوی رسانه و فضای مجازی مطرح شده است اما تنها گزینه پرسپولیس دانیال اسماعیلی فر ستاره ذوب آهن می‌باشد، خبرها حاکی از توافق اسماعیلی فر با پرسپولیس دارد اما اختلافات دانیال با مدیران ذوب بر سر مدت باقیمانده قرارداد، کمی کار را پیچیده کرده است.

یحیی در میانه میدان باتوجه بازیکنان توانمندی که در اختیار دارد، نیازی به خریدهای زیادی ندارد و فقط جانشین برای محسن ربیع خواه خواهد بود. از محمد میری هافبک دفاعی نساجی  به عنوان گزینه اصلی یحیی برای محکم کردن کمربند میانی پرسپولیس خواهد بود.

در خط حمله پرسپولیس،یحیی از مدت‌ها قبل خواهان جذب شهریار مغانلو آقای گل فعلی لیگ از پیکان شده است و مدیران پرسپولیس حالا باید رضایت باشگاه پیکان که با مدیریت حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل سابق پرسپولیس اداره می شود و همچنین پرسپولیسی بودن مغانلو شاید کار سختی نباشد.

حال باید منتظر ورود رسمی پرسپولیس با فرماندهی افشین پیروانی به عنوان مسئول نقل و انتقالات این باشگاه به بازار نقل و انتقالات باشیم تا از لیست یحیی و باشگاه پرسپولیس به صورت رسمی رونمایی شود.

7655