احتمال جدایی کوبو از رئال مادرید به خاطر ملیت ژاپنی‌ این بازیکن

احتمال جدایی کوبو از رئال مادرید به خاطر ملیت ژاپنی‌ این بازیکن

خبرگزاری فوتبالی - آینده تاکفوسا کوبو در رئال مادرید با ابهاماتی مواجه شده و ملیت این بازیکن نیز نقشی اساسی را در این مورد ایفا می‌کند. 

به گزارش فوتبالی، بازیکن تیم ملی ژاپن که فصل 20 - 2019 را با قراردادی قرضی در رئال مایورکا پشت سر گذاشت، در صورت حضور در تیم اول فصل آینده می تواند جای یکی از سهمیه های غیر اروپایی را در تیم زین الدین زیدان بگیرد. رئال مادرید اجازه دارد تنها از سه بازیکن غیر اروپایی در ترکیب خود استفاده کند و کوبو یکی از این افراد در حال حاضر است. بازیکنان خصوصا از آمریکای جنوبی می توانند خیلی سریع پاسپورت اسپانیایی دریافت کنند تا بتوانند این جایگاه را خالی نگه دارند اما این موضوع برای کوبو کار آسانی نیست. قانون ژاپن اجازه دو تابعیتی بودن به شهروندان خود نمی دهد و این یعنی بازیکن 19 ساله باید بین پاسپورت ژاپنی و اسپانیایی یکی را انتخاب کند. 

شهروندان ژاپنی تنها تحت سه حالت حق دارند که دو تابعیتی باشند: 1. پیش از اول ژانویه 1985 و تصویب این قانون تابعیت دوم را دریافت کرده باشند. 2. یکی از والدین اهل کشوری دیگر باشد یا آنها در کشور سومی به دنیا آمده باشند که در این صورت نیز باید تا قبل از 22 سالگی یکی از تابعیت ها را انتخاب کنند. 3. با ازدواج با شهروند کشوری دیگر، تابعیت آن کشور را پذیرفته باشند. 

کوبو نیز برای گرفتن پاسپورت اسپانیایی باید 10 سال صبر کند اما این مدت نیز می تواند در شرایط زیر کاهش پیدا کند: 1. پنج سال: برای کسانی که پناهنده هستند. 2. دو سال: برای کسانی که اهل کشورهای اسپانیایی زبان قاره آمریکا باشند. 3. یک سال: کسانی که با شهروند اسپانیایی ازدواج می کنند. 

اگر کوبو شهروند اسپانیا شود تا 22 سالگی فرصت دارد که درباره حفظ پاسپورت ژاپنی خود تصمیم بگیرد. گفته می شود پیشنهادهای زیادی نیز برای جذب این بازیکن به صورت قرضی و پس از عملکرد درخشانی که برای مایورکا داشت به دست مدیران باشگاه رئال مادرید رسیده است.

1811