رسمی؛ اونای امری سرمربی ویارئال شد

رسمی؛ اونای امری سرمربی ویارئال شد

خبرگزاری فوتبالی – اونای امری به عنوان سرمربی جدید تیم ویارئال انتخاب شد.

به گزارش فوتبالی، باشگاه ویارئال رسما اعلام کرد اونای امری به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شده و قراردادی ۳ ساله امضا کرده است اما توافقات با باشگاه، قبل از اتمام فصل صورت گرفته بود و دو طرف تنها منتظر اعلام رسمی این خبر پس از پایان فصل بودند.

خاوی کایخا، سرمربی پیشین زیردریایی‌ها بود توانست آن‌ها را به سهمیه لیگ اروپا برساند زیرا ویارئال در لالیگای امسال رتبه پنجم را از آن خود کرده بود.

امری که پیشتر سرمربی تیم آرسنال بوده و قبل از آن هم هدایت پاریسن ژرمن را بر عهده داشته است، سابقه هدایت آلمریا، والنسیا،‌اسپارتاک مسکو و سویا را در کارنامه خود دارد و توانسته با تیم سویا به ۳ قهرمانی پیاپی در لیگ اروپا برسد. نقطه سیاه و تاریک کارنامه او اما ریمونتادا بود. زمانی که امری هدایت پاریسن ژرمن را بر عهده داشت، پاریسی‌ها توانستند دیدار رفت خود مقابل بارسا را ۴-۰ ببرند اما در دیدار برگشت ۶-۱ شکست خوردند و از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفتند. این شکست و کامبک بارسایی‌ها در لیگ قهرمانان به «ریمونتادا» مشهور شد. حالا تقابل دوباره امری مقابل بارسلونا در لالیگا می‌تواند دیدار جذابی را رقم بزند.

امری که با پاریسن ژرمن در فرانسه قهرمان شده، فصل گذشته توانست به همراه آرسنال به فینال لیگ اروپا برسد اما در دیدار نهایی مقابل چلسی شکست خورد.

1101