مارچلو لیپی به تیم ملی ایتالیا باز خواهد گشت

مارچلو لیپی به تیم ملی ایتالیا باز خواهد گشت

خبرگزاری فوتبالی - به گفته‌ی اسکای اسپورت ایتالیا، مارچلو لیپی به عنوان مدیر فنی تیم های ملی ایتالیا فعالیت خواهد داشت و در آینده نیز به عنوان رئیس انجمن مربیان در ایتالیا برگزیده خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، مارچلو لیپی، سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا که در جام جهانی 2006 با این تیم قهرمان شده بود، پس از جدایی از تیم ملی چین در حال حاضر هدایت هیچ تیمی را بر عهده ندارد. این مربی 72 ساله در دیدار با گابریله گراوینا، رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا، به این توافق دست یافت که به عنوان مدیر فنی سطوح مختلف تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا، اعم از جوانان، بانوان و بزرگسالان فعالیت داشته باشد و پس از آن در آینده به عنوان مدیر انجمن مربیانِ فوتبال ایتالیا برگزیده شود، جایگاهی که هم اکنون در اختیار رنزو اولیویری قرار دارد. لیپی پس از جام جهانی 2010 دیگر هیچ‌گونه همکاری با فوتبال ایتالیا نداشته است.

گفتنی است که این مربیِ پر آوازه، سابقه‌ی هدایت باشگاه هایی نظیر ناپولی، یوونتوس، اینترمیلان و آتلانتا را در کارنامه‌ی خود دارد. او در دو مقطع بین سال‌های 2004 تا 2006 و 2008 تا 2010 سرمربی تیم ملی ایتالیا بوده است. او از سال 2012 به فوتبال چین رفت و هدایت باشگاه گوانگژو را بر عهده گرفت و در سال 2016 سرمربی تیم ملی چین شد.

1470