مربی سابق یونایتد: جایگاه دخیا باید به چالش کشیده شود

مربی سابق یونایتد: جایگاه دخیا باید به چالش کشیده شود

خبرگزاری فوتبالی - داوید دخیا مدت هاست که فرمِ خوب خود را از دست داده است و دیگر اثری از یک دروازه‌بان مطمئن ندارد. مسئله‌ای که باعث انتقادات فراوانی از او شده است.

به گزارش فوتبالی، اریک استیل، مربیِ سابق دروازه‌بان های منچستر یونایتد معتقد است که برای رهاییِ دخیا از این وضعیت و بهبودِ اوضاع دروازه‌بانی شیاطین سرخ، این باشگاه باید رقابتی را میان دروازه بان اسپانیایی و دین هندرسون، دروازه‌بان قرضیِ شفیلد یونایتد و محصول آکادمی منچستریونایتد، راه بیندازد. دین هندرسون گزینه‌ای منطقی برای دروازه‌بانی در الدترافورد به شمار می‌رود. او تنها 23 سال دارد و محصول آکادمیِ شیاطین سرخ است. او در حال حاضر به طور قرضی در شفیلد یونایتد سنگربانی می‌کند.

اریک استیل درباره‌ی این قضیه گفت:" اگر قرارداد ها اجازه دهند، یونایتد باید به دین بگوید :"به طور قرضی جایی نمی‌روی، برای رقابت با داوید اینجا هستی." او تجربه‌‌ی خوبی در شفیلد یونایتد داشته است و اکنون برای پذیرش این چالش آماده است. فصل طولانی است، با در نظر گرفتن بازی‌های اروپایی، 60 بازی وجود خواهد داشت. فرصت به اندازه‌ی کافی برای هر دوی آن‌ها وجود دارد. داوید فرهنگِ یونایتد را درباره‌ی پیروزی درک می‌کند و سولسشر به بازیکنانی مثل او نیاز دارد. کسی‌که می‌داند منظور از شماره 1 بودن چیست و باید پیروزی را حفظ کند."

مربی سابق منچستر یونایتد درباره‌ی تفاوت اختلاف سنی دخیا و دین هندرسون گفت :"مردم فراموش کرده‌اند که دخیا کودکی بود که پس از اسطوره‌ای مانند ادوین فن در سار در منچستر جایگاه پیدا کرد. غلبه بر موانع برای داوید چیز جدیدی نیست. او قبلا هم این کار را کرده است."

اریک استیل در ادامه درباره‌ی داوید دخیا گفت :"مردم او را دست‌کم می‌گیرند، او شخصیتی آرام و دوست داشتنی دارد که عاشق بردن است. او عناوین زیادی را در رده های پایه‌ی تیم ملی اسپانیا بدست آورده، کاپیتان تیم زیر 21ساله‌های اسپانیا بوده، قبلا قهرمان لیگ اروپا شده‌است. من برای دیدن بازی او در نیمه‌نهایی مقابل لیورپول رفته بودم، او از نظر جسمی کوچک به نظر می‌رسید، اما من آن شب یک دروازه‌بان کاملا بی نقص را دیدم. داوید همیشه استاندارد های خود را حفظ کرده است. هر کس فرمِ خاصی دارد. ادامه دادنِ عملکردِ خوبی که چند سال پیش داشت، غیرممکن بود. او بخشی از یک بازسازی بزرگ است و هنوز هم خیلی مورد نیاز است."

1470