انتقاد ترامپ از ادامه اعتراضات علیه دولت آمریکا در MLS

انتقاد ترامپ از ادامه اعتراضات علیه دولت آمریکا در MLS

خبرگزاری فوتبالی - دونالدو ترامپ با انتشار توییتی از زانو زدن بازیکنان در لیگ برتر فوتبال و بیسبال در اعتراض به سیاست های دولت این کشور در جریان پخش سرود ملی انتقاد کرد. 

به گزارش فوتبالی، بازیکنان، مربیان و مقامات حاضر در رقابت های ام ال اس پیش از آغاز هر بازی در این رقابت ها و به نشانه حمایت از جنبش سیاه پوستان در فلوریدا زانو می زنند. در لیگ بیسبال این کشور نیز بعضی از بازیکنان در جریان پخش سرود ملی زانو زدند و این در حالی بود که عده ای دیگر از بازیکنان تصمیم گرفتند که از این حرکت حمایت نکنند. دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز سه شنبه توییت کرد: " علاقه بسیاری به تماشای زنده ورزش ها دارم اما هر بار شاهد زانو زدن بازیکنان در جریان پخش سرود ملی هستم بازی برایم به پایان می رسید چرا که این نشانه ای از بی احترامی به کشور و پرچم ماست! "

اعتراض به شیوه زانو زدن اولین بار در سال 2016 توسط کوارتربک فرانسیسکو که کولین کپرنیک نام دارد، استفاده شد و بعضی از بازیکنان نیز در اعتراض به تبعیض جنسیتی مشت خود را بالا می گیرند که به حرکات جان کارلوس و تامی اسمیت در مسابقات المپیک 1968 مکزیک اشاره دارد. در ابتدای ماه جاری میلادی تیری آنری با 8 دقیقه و 46 ثانیه زانو زدن پیامی قدرتمند به جنبش " زندگی سیاه پوستان اهمیت دارد " فرستاد. این دقیقا مشابه مدت زمانی بود که نیروی پلیس آمریکا زانوی خود را روی گردن جرج فلوید نگه داشته و مسبب مرگ این فرد شد. بازیکنان شاغل در ام ال اس همچنین پیش از بازی پیراهن هایی را بر تن داشتند که روی آن شعارهایی چون " سیاه پوست و مفتخر " و " سکوت خشونت است " درج شده بود. 

1811