وضعیت عجیب سهمیه اروپایی در ایتالیا؛ ممکن است لاتزیو به لیگ قهرمانان نرود!

وضعیت عجیب سهمیه اروپایی در ایتالیا؛ ممکن است لاتزیو به لیگ قهرمانان نرود!

خبرگزاری فوتبالی – ممکن است تیم چهارم سری آ در لیگ قهرمانان حضور نیابد و شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست بدهد.

به گزارش فوتبالی، کشور ایتالیا در لیگ قهرمانان اروپا ۴ سهمیه دارد و این ۴ سهمیه به ۴ تیم اول سری آ تعلق گرفته است اما امسال ممکن است شرایط متفاوتی در سری آ پیش بیاید.

در حال حاضر یوونتوس در صدر جدول قرار دارد و به احتمال زیاد قهرمان خواهد شد. رتبه دوم و سوم در اختیار اینتر میلان و آتالانتا قرار گرفته  آن‌ها به همراه لاتزیوی رده چهارمی، سهمیه خود را قطعی کرده‌اند. به این ترتیب تکلیف سهمیه‌های لیگ قهرمانان در ایتالیا مشخص شده.

از سوی دیگر تیم رم و ناپولی در رده‌های پنجم و ششم سری آ قرار دارند و به این ترتیب سهمیه لیگ اروپا را کسب می‌کنند. اگر رم بتواند در لیگ اروپا قهرمان شود، سهمیه لیگ قهرمانان می‌گیرد و اگر ناپولی هم بتواند قهرمان لیگ قهرمانان شود، به طور خودکار سهمیه فصل بعد را هم کسب خواهد کرد. نکته مهم اینجاست اگر ناپولی بتواند قهرمان لیگ قهرمانان شود و رم هم لیگ اروپا را فتح کند باید به همراه ۴ تیم اول سری آ سهمیه لیگ قهرمانان داشته باشند که در این صورت ایتالیا در فصل بعد ۶ نماینده خواهد داشت اما قوانین یوفا چنین اجازه ای نمی‌دهد و تنها ۵ تیم از هر کشور می‌توانند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند. به این ترتیب احتمالا تیم چهارم سری آ دیگر سهمیه لیگ قهرمانان را نخواهد داشت.

1101