رقابت تاریخی رونالدو و ایموبیله بر سر آقای گلی سری‌ آ

رقابت تاریخی رونالدو و ایموبیله بر سر آقای گلی سری‌ آ

خبرگزاری فوتبالی - کریستیانو رونالدو و چیرو ایموبیله تا اینجای فصل هر کدام 30 گل در سری آ به ثمر رسانده‌اند. اتفاقی که پیش از این تنها یک‌بار و آن‌ هم در فصل 1950/51 رخ داده بود.

به گزارش فوتبالی، تکلیف قهرمان این فصل اسکودتو تقریبا مشخص شده است اما رقابت برای آقای گلی به شکلی فشرده همچنان ادامه دارد. یوونتوس با نتیجه‌ی 2 بر 1 لاتزیو را شکست داد تا فاصله‌ای با قهرمانی نداشته باشد. در این بازی کریستیانو رونالدو هر دو گل تیمش را و ایموبیله تک گل تیمش را به ثمر رساند. هر دوی این مهاجم‌ها 30 گله شده‌اند و به شکلی جالب هر دوی آن‌ها 12 تا از گل‌هایشان را از روی نقطه‌ی پنالتی به ثمر رسانده‌اند.

تنها باری که دو بازیکن در یک فصل از سری آ توانسته بودند حداقل 30 گل به ثمر برسانند به فصل 1950/51 باز می‌گردد که در آن فصل، گونار نوردال از میلان و استفان نیرس از اینتر این کار را کرده بودند. رونالدو و ایموبیله اکنون فاصله‌ی چندانی تا رسیدن به رکورد 36 گل گونزالو هیگواین در فصل 2015/16، که بهترین رکورد تاریخ سری آ به شمار می‌رود، ندارند.

چیرو ایموبیله پنجمین بازیکن ایتالیایی است که در یک فصل از سری آ حداقل 30 گل به ثمر می‌رساند، نفر قبلی لوکا تونی بود که در فصل 2005/06 این کار را کرده بود. کریستیانو رونالدو نیز سومین بازیکن تاریخ یوونتوس است که به رکورد 30 گل در یک فصل از سری آ می‌رسد. رونالدو و ایموبیله هر دو شانس بالایی برای رسیدن به جایزه‌ی کفش طلای اروپا دارند.

1470