عبور مسی از رکوردهای زارا، ژاوی و تیری آنری

عبور مسی از رکوردهای زارا، ژاوی و تیری آنری

خبرگزاری فوتبالی - لیونل مسی ستاره آرژانتینی در مقابل آلاوز دو گل زد و فصل را با 25 گل در لالیگا به اتمام رساند. از سویی او باز هم پاس گل داد تا به رکورد 21 پاس گل در این فصل برسد. مسی با این که برخی بازیها را در آغاز فصل به علت مصدومیت از دست داد اما از نظر فردی امار خوبی داشت. مسی با عملکردش مقابل آلاوز توانست رکورد اسطوره هایی همچون تلمو زارا، تیری آنری و ژاوی هرناندز را بشکند.

به گزارش فوتبالی، مسی با دبل مقابل آلاوز برای هفتمین بار آقای گل لالیگا شد. بدین ترتیب او توانست از این حیث در تاریخ رکورد دار شود. رکورد قبلی در اختیار تلمو زارا با شش آقای گلی بود و حالا مسی بازیکنی است که بیش از بقیه آقای گل اسپانیا شده است. 

از سویی مسی در این فصل 21 پاس گل در لالیگا داده است. تا پیش از این رکورد پاس گل در یک فصل در بارسلونا متعلق به ژاوی هرناندز در فصل 09-09 با 20 پاس گل بود که مسی از او عبور کرد. مسی همچنین به اولین بازیکن از زمان تیری آنری تبدیل شد که در یک فصل در یکی از پنج لیگ بزرگ بیش از 20 گل و 20 پاس  گل دارد. آنری در سال 2003 در آرسنال در 37 بازی به رکورد 24 گل و 20 پاس گل رسیده بود. لئو در حالی  که پنج بازی کمتر انجام داده بود، یک گل بیشتر زد و یک پاس گل بیشتر داد. آنری در 24 سالگی به این رکورد رسیده بود و مسی در 32 سالگی. البته به نظر می رسد که مسی خسته نشده و به تلاش برای ثبت رکوردهای جدید در آینده ادامه خواهد داد.

4125