نگاهی به جدول کفش‌طلای اروپا؛ لواندوفسکی همچنان در صدر

نگاهی به جدول کفش‌طلای اروپا؛ لواندوفسکی همچنان در صدر

خبرگزاری فوتبالی - با نزدیک شدن به پایان لیگ های معتبر اروپایی، تکلیفِ کفش‌طلای 2019/20 نیز به زودی روشن می‌شود.

به گزارش فوتبالی، در این فصل از فوتبالِ اروپا به علت شیوع بیماری کرونا، وقفه‌ای طولانی در رقابت‌ها به وجود آمد و این امر روی بازیکنان تاثیر گذاشت. نگاهی داریم به 5 نفرِ اول در جدول کفش‌طلا تا اینجای کار :

1 - رابرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ با 34 گلِ زده و 68 امتیاز

مهاجم لهستانی که بخت اصلی دریافت جایزه کفش طلا به شمار می‌رود، یکی از گلزن ترین مهاجمان دهه‌ی اخیر بوده‌ است. او که در قهرمانی بایرن مونیخ در بوندسلیگا نقشی کلیدی داشت، 12 گل بیشتر از فصل قبل به ثمر رسانده است.

2 - چیرو ایموبیله از لاتزیو با 29 گلِ زده و 58 امتیاز

مهاجم ایتالیایی در سال‌های اخیر همواره یکی از گلزنانِ برتر سری آ بوده، او در فصل‌های 2013/14 و 2017/18 آقای گل لیگ ایتالیا شده است، اما تاکنون کفش طلا را بدست نیاورده است. او 5 بازی تا پایانِ لیگ ایتالیا فرصت دارد تا فاصله‌ی 5 گله‌اش با لواندوفسکی را جبران کند.

3 - کریستیانو رونالدو از یوونتوس با 28 گلِ زده و 56 امتیاز

فوق ستاره‌ی پرتغالی 4 کفش طلا را در کارنامه‌ی خود دارد اما هنوز هم برای بردنِ پنجمی عطش دارد. او هم مانند ایموبیله 5 بازی برای رسیدن به این جایزه فرصت دارد.

4 - تیمو ورنر از لایپزیگ با 28 گلِ زده و 56 امتیاز

تیمو ورنر توانست رکورد 21 گلِ زده‌ی خود در فصل 2016/17 را بهبود ببخشد اما این برای بردنِ کفش‌طلا کافی نیست.

5 - لیونل مسی از بارسلونا با 25 گلِ زده و 50 امتیاز

فوق ستاره‌ی آرژانتینی شش بار برنده‌ی کفش‌طلا شده و حضور او در جدول برترین گلزنان، امری طبیعی است. او در فصل گذشته 36 گل به ثمر رسانده بود و برای سومین بارِ متوالی موفق به کسب این جایزه شده بود.

1470