مایکل امنالو : حکایت این است که همیشه سفیدپوست خوب است

مایکل امنالو : حکایت این است که همیشه سفیدپوست خوب است

خبرگزاری فوتبالی - مایکل امنالو، مدیر ورزشی سابق چلسی، در مورد نژاد پرستی در فوتبال و اینکه روند به نفعِ سفید پوست ها است صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، موضوع نژاد پرستی در ماه‌های اخیر به دنبال قتل جورج فلوید به دستِ یک افسر پلیس در آمریکا برجسته تر شده است. امنالو معتقد است که برای برابری واقعی در فوتبال باید در نگرش بازیکنان و مربیان تغییری اساسی صورت بگیرد. او در مصاحبه با گاردین گفت :" روند باید تغییر کند، در حال حاضر روایت به این صورت است که سفید همیشه خوب است، بنابر این همیشه کسی هست که می‌گوید یک سفید پوست بهتر می‌تواند این کار را انجام دهد. مردم باید کارِ درست را انجام دهند. همانطور که مارتین لوتر کینگ گفت :" مرا با شایستگی‌ام قضاوت کنید، نه رنگِ پوستم." وقتی در یک بازی روی نیمکت می‌نشینم، می‌خواهم به کارهایم برسم اما مردم از روی رنگِ پوست من می‌گویند :"من می‌توانم آن کار را انجام دهم." مردم در پارکینگ می‌گفتند:" خدای من! شما نمی‌دانید منظورِ ما چیست." من می‌خواهم بیشتر بگویم."

مایکل امنالو درمورد دورانِ مدیریتی که در چلسی داشت و شرایطی که بر او به عنوان یک سیاه‌پوست حاکم بود، گفت :"من این کار را 10 بار با 10 مربی انجام داده‌ام اما هر بار سعی می‌کردم که ارزشِ خود را به آن‌ها اثبات کنم. من مدرک دانشگاهیِ روابط بین الملل و دیپلماسی دارم، بنابر این می‌دانم که چگونه با مردم در موقعیت‌های مختلف برخورد کنم. من تجربه‌ی جام‌جهانی را داشتم و بخشی از این صنعت بودم. به خود می‌گفتم :"به آن‌ها فرصتی خواهم داد تا مرا بفهمند." اما شروع کردن از صفر آسان نیست."

1470