رئال مادرید در یک‌قدمی رسیدن به دومین میانگین دفاعی برترش در تاریخ لالیگا

رئال مادرید در یک‌قدمی رسیدن به دومین میانگین دفاعی برترش در تاریخ لالیگا

خبرگزاری فوتبالی - رئال مادرید پس از پیروزی مقابل ویارئال قهرمانی‌اش در لالیگا را قطعی کرد. اما نکته‌ای که در این قهرمانی به چشم می‌آید عملکرد فوق العاده‌ی مادریدی ها در خط دفاعی است.

به گزارش فوتبالی، رئال مادرید در لالیگای فصل جاری فقط 23 گل خورده است که اگر در بازی مقابل لگانس نیز گلی دریافت نکند دومین رکورد برترش از نظر دفاعی را در تاریخ لالیگا ثبت خواهد کرد. در حقیقت اگر رئال مادرید از لگانس گل نخورد به میانگین 0.6053 گل خورده در این فصل می‌رسد. اولین رکورد مربوط به فصل 1964/65 است که رئال مادرید با 18 گل خورده در 30 بازی، میانگین 0.6 را ثبت کرد.

رکوردی که در جایگاه سوم قرار می‌گیرد مربوط به فصل 1987/88 است که مادریدی ها در آن فصل 26 گل در 38 بازی خوردند و میانگین 0.6842 را ثبت کردند. به نظر می‌رسد که زیدان پس از جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید و ضعف خطِ حمله‌ی این تیم، تمرکز خود را روی بازسازی و تقویت خطِ دفاعی و عملکردِ دفاعی تیمش گذاشته است و این ترفندِ او مثمر ثمر واقع شده است.

گفتنی است که تیبو کورتوا نیز عملکرد خوبی را درون دروازه‌ی رئال مادرید داشته است و در لالیگای این فصل با دریافت تنها 20 گل در 34 بازی و ثبت 18 کلین شیت، نامزدِ اصلی دریافت جایزه زامورا است.

1470