پزشک گل گهر: از کرونایی ها آزمایش دوباره نگرفتیم/بعد از قرنطینه تست گرفته می‌شود

پزشک گل گهر: از کرونایی ها آزمایش دوباره نگرفتیم/بعد از قرنطینه تست گرفته می‌شود

خبرگزاری فوتبالی- پزشک تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان توضیحاتی را در خصوص تست گیری از اعضای قرنطینه شده ارائه داد.

به گزارش فوتبالی، محمدعلی زارعی در گفت و گویی در خصوص تست‌گیری مجدد از 12 کرونایی این تیم اظهار داشت: هر 12 نفر در قرنطینه هستند و باید پنج روز دوره درمان آن‌ها سپری شود و پس از آن تست مجدد می‌گیریم. اگر کسی علائمی داشته باشد این دوره درمانی طولانی‌تر می‌شود و ممکن است به دو هفته نیز برسد. 

وی تصریح کرد: من هر روز مجازم به هر کسی که شک کنم تست بگیرم. این فرد ممکن است بین افراد مبتلا به کرونا و یا بین سایر نفرات تیم باشد. ما به همه فرم خوداظهاری می‌دهیم و اگر ببینیم کسی مشکلی دارد از او تست می‌گیریم و این کار منعی ندارد.  آخرین تستی که گرفتیم را شب قبل از بازی به فدراسیون اعلام و همه آن نفرات را هم قرنطینه کردیم. 

پزشک گل‌گهر در مورد نحوه تست گیری از اعضای تیم عنوان کرد: تست‌ها به گونه‌ای است که ممکن است یک نفر مثبت شود اما در اواخر دوره بیماری باشد. ما این را تشخیص می‌دهیم و مجازیم که اگر مثلا امروز مثبت شده دوباره پس‌فردا از او تست بگیریم تا ببینیم منفی شده یا خیر، ممکن است دو نفر در یک تست با هم مثبت شوند اما یکی در شروع دوره بیماری و دیگری در پایان دوره بیماری باشد.

زارع در مورد اینکه آیا از تمام نفرات حاضر در قرنطینه تست مجدد گرفته شده، اظهار داشت: خیر، بین 12 نفر کرونایی تیم، یکی-دو نفر را دیدم که اواخر دوره بیماریشان بود. می‌خواستیم ببینم آن‌ها منفی شده‌اند یا خیر، تست گرفتیم و دیدیم اینطور نیست. نفرات مبتلا شده را قرنطینه مطلق و هرگونه تماس با آن‌ها را ممنوع کردم اما آن‌هایی که خفیف هستند را نمی‌توانیم 10 روز در خانه و قرنطینه نگه داریم چون سرمایه ما به هدر می‌رود. وقتی تشخیص بدهیم کسی در دوره آخر بیماری است و مهم است در محیط کار باشد، دو روز بعد تست می‌گیریم. اگر منفی شد به محل کارش برمی‌گردد و اگر منفی نشد در قرنطینه می‌ماند تا دوره درمانش تمام شود. 

7655