خداحافظی زودهنگام آندره شوله از دنیای فوتبال در سن 29 سالگی

خداحافظی زودهنگام آندره شوله از دنیای فوتبال در سن 29 سالگی

خبرگزاری فوتبالی - آندره شورله، هافبک آلمانی، با اعلام خبر خداحافظی خود از دنیای فوتبال در سن 29 سالگی جامعه فوتبال را در شوک فرو برد. 

به گزارش فوتبالی، ستاره سابق چلسی پس از تایید مشکلات بسیار شخصی که همراه زندگی یک فوتبالیست است و هزینه های زیادی را برای او ایجاد کرده، تصمیم به پایان دادن به فوتبال خود گرفته است. شورله در مصاحبه اختصاصی با نشریه آلمانی اشپیگل جدایی خود از فوتبال را تایید کرده و اظهار داشت: " عمق این اتفاقات بیشتر شده و نقاط برجسته آن کم و کمتر می شود. " 

شورله در دوران کوتاه اما بسیار موفق خود در سطح اول فوتبال برای بعضی از تیم های تراز اول اروپایی مانند چلسی، بورسیا دورتموند و بایرلورکوزن به میدان رفت. این شورله بود که در فینال جام جهانی 2014 در برزیل پاس گل حیاتی ماریو گوتزه را در وقت های اضافه اراسال کرد و زمینه ساز قهرمانی تیم ملی آلمان در این رقابت ها شد. هافبک آلمانی گفت: " مدتها این تصمیم را بررسی کردم. "

او با اشاره به سختی های ایجاد شده در زندگی بازیکنان به دلیل توقعاتی که به صورت مداوم برای نمایش عملکرد درخشان از آنها می رود، اضافه کرد: " تنها عملکرد در زمین برای همه معیار است و آسیب پذیری و ضعف به هیچ عنوان در آن پذیرفته نیست. همیشه باید یک نقش مشخص را ایفا کنی تا در این تجارت نجات پیدا کنی در غیر این صورت کارت را از دست می دهی و نمی توان تیم جدیدی پیدا کنی. "

شورله از پیوستن به چلسی در تابستان 2013 ابراز خوشحالی کرد اما تایید کرد که هرگز رویای حضور در یک رختکن با دیدیه دروگبا و سایر فوق ستارگان این تیم را نداشته است. با این حال این تابستان بعدی بود که به صورت همزمان یک هدیه الهی و یک طلسم برای این مهاجم بود. فصل پس از بالا بردن جام قهرمانی جهان با تیم ملی آلمان برای او بسیار سخت بود خصوصا که لیگ انگلیس تعطیلات زمستانی نداشت. شورله در این باره اظهار داشت: " من می توانستم به مدت دو یا سه هفته خودم را کنترل کنم اما پس از آن حس کردم که در عمیق ترین حفره ممکن قرار گرفته ام. دیگر نمی خواستم فوتبال بازی کنم. کاملا به پایان رسیده بودم. "

1811