سرنوشت انتخابات و اساسنامه چه شد؟

سرنوشت انتخابات و اساسنامه چه شد؟

خبرگزاری فوتبالی - روند اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران به گونه ای است که این فدراسیون نمی تواند طبق نقشه راه ارائه شده از سوی فیفا، انتخابات را تا ۱۵ مهر برگزار کند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از  ایسنا، مدت هاست که فدراسیون فوتبال خبری جدیدی از روند اصلاح اساسنامه و رفع سوء تفاهم ها با فیفا در برخی از مفاد ارائه نشده و مشخص نیست اختلاف طرفین بر سر بند مربوط به ماهیت این فدراسیون به چه نتیجه ای ختم شده است.

پیش از این فدراسیون فوتبال دو هفته از فیفا مهلت گرفته بود تا با بررسی ها و مذاکرات بیشتر با نهادهای داخلی به نتیجه مطلوب و توافق لازم با این نهاد دست یابد که به نظر می رسد در داخل کشور امکان تغییر قوانین در بازه کوتاه مدت وجود ندارد و باید دید آیا مدیران خیابان سئول می توانند رضایت فیفا را جلب کنند یا نه.

توقف در روند اصلاح اساسنامه به دلایلی که گفته شد، این فدراسیون را از نقشه راه اعلام شده از سوی فیفا دور کرده و به نظر می رسد امکان برگزاری انتخابات دوره ای این مجموعه در ۱۵ مهر ۹۹ وجود ندارد!

در حال حاضر حدود ۸۰ روز تا موعد اعلام شده از سوی فیفا باقی مانده اما هنوز پیش نویس اساسنامه اصلاحی به تایید فیفا نرسیده و در نتیجه امکان ارائه آن به اعضای مجمع و برگزاری جلسه ای با حضور تمام اعضا برای بررسی و تایید آن وجود ندارد.

* انتخابات به زمستان می رسد؟

طبق قوانین، فدراسیون فوتبال تا قبل از مجمع انتخاباتی - که مستلزم مدت زمانی برای نام نویسی، تایید صلاحیت ها و برگزاری انتخابات است - باید دو مجمع دیگر را هم برگزار کند که هر یک از این جلسات حدود یک ماه زمان می برد.

با این اوصاف، فدراسیون فوتبال در حال که کمتر از ۳ ماه برای برگزاری انتخابات زمان دارد، حدودا ۴ ماه از برنامه خود عقب است و در بهترین حالت می تواند انتخابات را در آبان یا آذر ۹۹ برگزار کند. البته گمانه زنی هایی درباره برگزاری انتخابات در زمستان وجود دارد که این اتفاق می تواند منجر به وخامت حال فدراسیون بی سر و سامان فوتبال شود.

این موضوع به این معنی است که تیم فعلی که بیشتر از مهلت قانونی خود به فعالیت شان ادامه می دهند بر مسند امور خواهند بود یا در ادامه این مشکلات، فیفا تصمیم تازه ای را اتخاذ خواهد کرد و چه بسا فوتبال ایران وارد بحران دیگری شود.

 در کنار مشکلات گفته شده، بی خبری محض اعضای مجمع، اهالی فوتبال و هواداران از اتفاقات مربوط به اصلاح اساسنامه در فدراسیون فوتبال، از ایراداتی است که به اعضای هیات رئیسه و تیم کنونی در فدراسیون فوتبال وارد است که سعی دارند امور مختلف در این رابطه را با پنهان کاری پیش ببرند.

6968