زرینچه: مجیدی، چون پارتی نداشت، محروم شد

زرینچه: مجیدی، چون پارتی نداشت، محروم شد

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه خبرورزشی با جواد زرینچه را برایتان انتخاب کردیم:

  • استقلال به دلایل مختلف خوب نتیجه نمی‌گیرد و بزرگ‌ترین دلیل آن عدم ثبات است. در دوران مدیر و سرمربی قبلی همه دیدند استقلال با تلاش چه کسانی و هدایت استراماچونی پس از مدت‌ها به صدر جدول لیگ برتر رسید، ولی متأسفانه بلافاصله پس از اینکه صدرنشین شدیم، هواداران ما را در فضای مجازی بازی دادند تا به هدف خود برسند. اگر در آن روز‌ها به جای شعار دادن علیه وزیر ورزش و من، از استقلال روی سکو‌ها حمایت می‌کردند، الان وضعیت تیم این‌گونه نبود. 
  • سالیان متمادی است که در حق استقلال ظلم می‌شود. این ماجرا به امسال و پارسال برنمی‌گردد بلکه از زمانی که ما بازیکن استقلال بودیم، چنین مشکلاتی بود و همچنان هم هست. سال‌هاست در حق استقلال ظلم می‌شود. استقلال مثل گوشت قربانی شده که هر کس یک تکه آن را برای خودش برمی‌دارد.  
  • متأسفانه گاهی اوقات اتفاقاتی در فوتبال ما رخ می‌دهد که آدم با تمام وجود احساس می‌کند برخورد‌ها رفاقتی و سلیقه‌ای است. اگر واقعاً با تمام مدیران، مربیان و بازیکنان با چنین قاطعیت برخورد می‌شد که هیچ، همه ما دستان خودمان را به علامت تسلیم بالا می‌بردیم و می‌گفت این قانون برای همه یکسان اجرا می‌شود، ولی متأسفانه شرایط این‌گونه نیست و در فوتبال ما بعضی اوقات اگر کسی زور بیشتری داشته باشد، شرایط بهتری برای خودش و تیمش رقم می‌خورد. باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که بعضی تیم‌ها و مربیان در فوتبال ایران پارتی و نفوذ دارند، ولی فرهاد مجیدی، چون پارتی نداشت، محروم شد!  
  • حتی انتخاب مربیان در فوتبال ما نیز بر اساس باندبازی صورت می‌گیرد. البته نه اینکه تمام مربیان با چنین شیوه‌ای انتخاب شوند، ولی برخی افراد که سابقه بردن تیم از لیگ برتر به لیگ آزادگان و سقوط از لیگ آزادگان به دسته پایین‌تر را دارند، همه ساله تیم می‌گیرند و کسی به کارنامه آن‌ها توجه چندانی نمی‌کند. طی همین دو هفته گذشته ببینید چه جابه‌جایی‌هایی صورت گرفته است. آدم چنین اتفاقاتی را که می‌بیند دلش می‌سوزد. یعنی جواد زرینچه با این همه سابقه در فوتبال ایران حتی توانایی هدایت تیم نوجوانان را هم ندارد؟ گاهی اوقات تعجب می‌کنم که مربیان تیم‌های ملی در عرصه پایه چگونه انتخاب می‌شوند؟ یعنی حتماً یک نفر از فلان وزارتخانه باید سفارش من را بکند تا تیم بگیرم؟ تلخ است افرادی با چنین تجربه‌ای در عرصه ملی و کار کردن سالم، دیده نمی‌شوند. 
1984