دی‌یانگ و یک فصل حضور در بارسلونا؛ به دنبال آینده‌ای روشن‌تر

دی‌یانگ و یک فصل حضور در بارسلونا؛ به دنبال آینده‌ای روشن‌تر

خبرگزاری فوتبالی – رسانه مارکا یک فصل حضور فرانک دی یانگ در بارسلونا را بررسی کرده است.

به گزارش فوتبالی،‌ سال گذشته هافبکی جوانی در تیم آژاکس موفق آن سال که به نیمه نهایی لیگ قهرمانان هم رسید چشم همه باشگاه‌ها را به خود خیره کرد. فرانک دی‌یانگ آن‌ قدر خوب بازی می‌کرد که بسیاری از تیم‌های اروپایی می‌خواستند او را به چنگ آورند اما بارسلونا موفق‌تر از همه بود و توانست با ۷۵ میلیون یورو او را راضی به حضور در نیوکمپ کند. حالا یک سال از این انتقال گذشته. انتقالی که هم روزهای خوش و هم ناکامی برای دی‌یانگ به جای گذشته است.

دی‌یانگ در زمان والورده به بارسا پیوست و این مربی هیچ‌گاه بابت ترکیب اصلی‌اش مطمئن نبود. به همین دلیل دی‌یانگ در کار بازیکنان زیادی بازی کرد و این مسئله تا امروز هم ادامه داشته است اما سن پایین دی‌یانگ و سرمایه‌گذاری باشگاه روی او باعث شده تا مدیران بارسا آرتور را به راحتی به یوونتوس بدهند زیرا خیالشان بابت نیروی جوانی در خط هافبک راحت است.

دی‌یانگ به خوبی و به سرعت با زندگی در اسپانیا خود را هماهنگ کرد. همه انتظار داشتند او محرک و طراح اصلی برای خط حمله تیم بارسلونا باشد. مانند کاری که اینیستا انجام می‌داد. دی‌یانگ ۳۸ بازی در تمام رقابت‌ها برای بارسلونا انجام داده که ۳۴ تای آن‌ها حضور در ترکیب اصلی بوده است و این مسئله نشان از توانایی‌های خوب او می‌دهد. او در این تعداد بازی ۱۴۳۸ پاس داده و پس از بوسکتس دومین بازیکن در ارسال پاس در بارسلونا است هرچند که به قول رونالد کومان او پست متفاوتی نسبت به زمان حضورش در آژاکس دارد.

قرارداد دی‌یانگ تا سال ۲۰۲۴ اعتبار دارد و زود است تا انتظار تمدید از این بازیکن داشته باشیم اما با توجه به عملکرد او می‌توان منتظر روزهای خوش او در بارسلونا بود. او پس از پایان قرنطینه هنوز در بارسلونا بازی نکرده و می‌تواند اسلحه مخفی ستین در ادامه راه باشد.

1101