مماشات عجیب ستین با بازیکنان بارسلونا؛ بی انضباطی آزاد است

مماشات عجیب ستین با بازیکنان بارسلونا؛ بی انضباطی آزاد است

خبرگزاری فوتبالی - در سال 2008 پپ گواردیولا قوانینی در رختکن بارسلونا ایجاد کرد تا جلوی بی انضباطی که باعث خراب شدن اوضاع تیم در فصل آخر فرانک رایکارد شده بود را بگیرد. او نه تنها رونالدینیو و دکو به عنوان عاملان هرج و مرج در رختکن را کنار گذاشت بلکه قوانینی ویژه را در رختکن اعمال کرد.

به گزارش فوتبالی، چیکی بگیریستاین، مدیر فنی وقت بارسلونا و آنا ژیکویف مدیر اجرایی باشگاه قوانین گواردیولا را به شکل یک سند در آوردند و در اختیار تک تک بازیکنان قرار دارند. در ان زمان قوانین ویژه ای برای رفتارهای بازیکنان درون و بیرون زمین  در نظر گرفته بود و سیستمی بر مبنای محرومیت و جریمه برای بی انضباطی تعریف شده بود. بازیکنان باید قبل از ساعت یک بامداد به خانه هایشان می رفتند، حق نداشتند که 48 ساعت قبل از بازی به گشت و گذار بپردازند و از انجام ورزشهای ریسکی منع شده بودند. آنها باید از یک ساعت قبل به تمرینات می رسیدند و برای هر قانون شکنی جریمه و تنبیه خاصی در نظر گرفته شده بود

قوانین گواردیولا تا پایان حضور وی در رختکن اجرا می شد. با رفتن وی و حضور تاتا مارتینو این قوانین شل شدند که با حضور لوئیز انریکه دوباره قوانین اجرا شد. بازیکنان باید یک ساعت قبل از جلسه تمرینی وارد سیوتات اسپورتیوا می شدند و کاغذ ورود خود را امضا می کردند. هر کسی که این کاغذ را امضا نکرده بود، با جریمه و تنبیه مواجه می شد. رکورد جریمه ها نیز در اختیار جرارد پیکه بود. انریکه از پول جریمه ها برای ضیافت های شام تیمی یا امور خیریه استفاده می کرد. 

ارنستو والورده اما با حضورش در رختکن جریمه ها را برداشت. این مربی بیشتر اهل صحبت بود تا جریمه که این فرمول در دو فصل اول جواب داد اما در فصل سوم به مشکل خورد چرا که آرتور بی اجازه او به آندورا رفت و دمبله بی اجازه در تمرین غیبت داشت.

با حضور ستین نیز خبری از جریمه ها نبود و به همین خاطر پیکه در تصمیمی عجیب با دوچرخه برقی و بدون کلاه کاسکت خودش را به بازی با اسپانیول رساند. برای باشگاه بارسلونا عجیب بود که یک بازیکن نه تنها از یک وسیله نقلیه خطرناک استفاده کرده بلکه در روز بازی به گشت و گذار در خیابان های کاتالونیا پرداخته و خطر تصادف کردن و ایجاد خطر را بالا برده است. پیکه اما درس عبرت نگرفت و دیروز نیز در تصمیمی عجیب سراغ ورزش خطرناکی همچون موج سواری رفت. به هر صورت باید دید که آیا دوباره جریمه های نقدی و تنبیه ها به قوانین رختکن بارسلونا باز می گردند یا نه.