راه‌حل نهایی برای فرار از پرداخت غرامت اسکوچیچ؛ فدراسیون به دنبال مهلت گرفتن از صنعت نفت

راه‌حل نهایی برای فرار از پرداخت غرامت اسکوچیچ؛ فدراسیون به دنبال مهلت گرفتن از صنعت نفت

خبرگزاری فوتبالی- دراگان اسکوچیچ که قرارداد خود را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال با فدراسیون فوتبال بست، خبر شکایت باشگاه صنعت نفت آبادان از او به اولین حاشیه سرمربی جدید تیم ملی تبدیل شد. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایران‌ورزشی، بر اساس قرارداد با باشگاه صنعت نفت آبادان، اسکوچیچ باید 140 هزار دلار به این باشگاه می‌پرداخت. اتفاقاً نتیجه شکایت این باشگاه آبادانی از سرمربی تیم ملی فوتبال به سود صنعت نفت تمام شد و فیفا در 14 تیرماه، دراگان اسکوچیچ را به پرداخت غرامت محکوم کرد.

آنچه به این جنجال دامن زد اما این بود که در هرج و مرج شکایت ویلموتس و زیان‌های آن، فدراسیون فوتبال پرداخت غرامت اسکوچیچ به باشگاه صنعت نفت آبادان را هم برعهده گرفته است و بعد از امضای این تعهد با او قرارداد بسته است.

کشمکش‌ها درباره پرداخت این غرامت همچنان ادامه دارد. بعضی اعضای هیأت رئیسه پرداخت این پول از سوی فدراسیون فوتبال را صحیح نمی‌دانند و این مخالفت‌ها حتی به جر و بحث‌هایی در جلسات هیأت رئیسه بین برخی اعضا و دبیرکل فدراسیون فوتبال منجر شده است. با اینکه فدراسیون فوتبال پرداخت این غرامت را برعهده گرفته بود، اختلاف‌های به وجود آمده در این زمینه، مانع از اعتراف فدراسیون فوتبال به این امر می‌شود.

تنها چیزی که فدراسیون فوتبال بیان می‌کند این است که برای حل مشکل سرمربی تیم ملی فوتبال تلاش می‌کنیم و حامی او هستیم.

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال که نمی‌خواهد نامی از او برده شود، گفت: «پرداخت این غرامت از سوی فدراسیون فوتبال به هرحال توافقی است که بین اسکوچیچ و مسئولان، در هنگام عقد قرارداد صورت گرفته است. فدراسیون فوتبال هم هرگز از حمایت سرمربی تیم ملی‌اش دست برنمی‌دارد و متعهد است که این مبلغ را به باشگاه صنعت نفت آبادان بپردازد. با این حال اما جلساتی را با حضور وزارت ورزش و باشگاه صنعت نفت آبادان برگزار کرده است تا بتواند درباره زمانبندی این پرداخت با باشگاه صنعت نفت به توافق برسد.»

این صحبت‌ها اما در حالی مطرح می‌شود که صفی‌الله‌ فغان‌پور، مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال و یکی از افرادی که در پروسه عقد قرارداد سرمربی کروات تیم ملی فوتبال حضور داشته است، درباره توافق فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ بابت پرداخت غرامتش به صنعت نفت تأکید می‌کند: «این مبلغ 70 هزار دلار است و به هیچ عنوان فدراسیون فوتبال بابت پرداخت غرامت سرمربی تیم ملی فوتبال، توافقی با دراگان اسکوچیچ نداشته است. ما پرداخت این پول را تقبل نکرده‌ایم. با این حال اما جلساتی با مسئولین باشگاه صنعت نفت آبادان داشتیم تا هماهنگی‌های لازم برای زمان و نحوه پرداخت این مبلغ صورت بگیرد و سرمربی تیم ملی فوتبال بتواند با خیال آسوده‌تر به فعالیت‌های مربوط به تیم ملی بپردازد.»

فغانپور درباره نتیجه این جلسات می‌گوید: «برای موفقیت تیم ملی همه باید تلاش و کمک کنند تا مشکلی پیش نیاید و تا کنون هماهنگی خوبی انجام شد و پیشنهاد خوبی برای حل موضوع به آنها داده شد.» فدراسیون فوتبال از یک طرف برای حمایت از اسکوچیچ هم که شده، نمی‌تواند از زیر بار پرداخت این مبلغ شانه خالی کند و از سوی دیگر مشکلات مالی فدراسیون چنان شدت گرفته که پرداخت این پول و پذیرش این تعهد در قبال سرمربی کروات تیم ملی، محل اختلاف مسئولان فدراسیون فوتبال شده است. تنها راهی که مانده و فدراسیون فوتبال به آن متوسل شده است، واسطه قرار دادن مسئولان بالاتر برای توافق با باشگاه صنعت نفت آبادان جهت صرف‌نظر از شکایت یا مهلت دادن به فدراسیون فوتبال است!  

1984