جنجال مانوئل نویر: همخوانی با ترانه گروه موسیقی حامی هیتلر

جنجال مانوئل نویر: همخوانی با ترانه گروه موسیقی حامی هیتلر

خبرگزاری فوتبالی - مانوئل نویر دروازه بان آلمانی بایرن مونیخ در ساعات اخیر به خاطر اتفاقی که در خارج از زمین فوتبال رخ داده، جنجال ساز شده است. دروازه بان بایرن مونیخ که به همراه تونی تاپالویچ،  سرمربی دروازه بان های بایرن مونیخ برای سپری کردن تعطیلات به منطقه دوبرونیک در کرواسی رفته، اخیرا ویدیویی از خودش پخش کرده که به شدت جنجال ساز شده است. در این ویدیو نویر و اطرافیانش در حال خواندن ترانه ای از گروه "تامپسون"، گروه موسیقی معروف کروات هستند. اما مشکل این جاست که این گروه اکثر ترانه ها و فعالیت هایش سیاسی است و کلا به یاد مارکو پرکوویچ، خواننده سابق خود که در جنگ استقلال کرواسی شرکت کرده، فعالیت می کند. 

به گزارش فوتبالی، گروه تامپسون توسط مردم کرواسی به "فاشسیم" و بیگانه ستیزی متهم هستند. یکی از ترانه های آنها به افتخار فاشیست های کرواتی است که در جنگ جهانی دوم شرکت کرده اند و از طرفداران هیتلر بوده اند. 

پیش از این گوش دادن به ترانه های پرکوویچ توسط برخی از بازیکنان تیم ملی کرواسی در حین جام جهانی 2018 جنجال ساز شده بود  و حالا به نظر می رسد که نویر نیز در دام افتاده و وارد جنجال بزرگی شده است. البته اطرافیان دروازه بان 34 ساله گفته اند که نویر هیچ اطلاعی از متن ترانه و هویت گروه نداشته چرا که به زبان مردم کرواسی تسلط ندارد.