اتلتیکو مادرید و معدن طلا؛ هشتمین صعود به لیگ قهرمانان توسط سیمئونه

اتلتیکو مادرید و معدن طلا؛ هشتمین صعود به لیگ قهرمانان توسط سیمئونه

خبرگزاری فوتبالی - دیگو سیمئونه تنها اتلتیکو مادرید را در زمین چمن با انقلاب رو به رو نکرده و این تیم مادریدی را به یک معدن طلا تبدیل کرده است.

به گزارش فوتبالی، برد ۱-۰ مقابل رئال بتیس باعث شد تا اتلتیکویی‌ها برای هشتمین بار پیاپی به لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند. سیمئونه یک بار اتلتیکو را به عنوان قهرمان لالیگا به لیگ قهرمانان رسانده‌، دو بار با مقام دوم و چهار بار با مقام سومی. امسال بار هشتمی است که این اتفاق رخ می‌دهد و احتمالا اتلتیکو در لیگ مقام سوم را به دست خواهد آورد.

حضور در لیگ قهرمانان علاوه بر شخصیت و وجهه ای که به اتلتیکویی‌ها می‌رساند پاداش خوبی هم به حساب بانکی آن‌ها واریز می‌کند. پر سودترین فصل اتلتیکو مادرید بابت صعود به لالیگا فصل گذشته بود که علی‌رغم حذف این تیم در مرحله یک هشتم نهایی، ۸۵ میلیون یورو سود به حساب مدیران واریز شد. اتلتیکو ۲ بار هم به فینال رسیده که در سال ۲۰۱۴ این باشگاه ۵۰ میلیون و در سال ۲۰۱۶ هم ۷۰ میلیون یورو درآمد برای باشگاه به ارمغان آورده است.

اتلتیکویی‌ها امسال تا این لحظه ۷۶ میلیون یورو از این بابت به دست آورده‌اند و در کل ۴۱۷ میلیون یورو در ۷ فصل گذشته از لیگ قهرمانان درآمد داشته‌اند.

1101