کولینا: تصور نمی‌کردم VAR در مدت ۵ سال فراگیر شود

کولینا: تصور نمی‌کردم VAR در مدت ۵ سال فراگیر شود

خبرگزاری فوتبالی – پیر لوئیجی کولینا، داور مشهور بازنشسته دنیای فوتبال در یک گفت و گو با خبرنگاران ESPN حرف‌های جالبی درباره VAR بیان کرده است.

به گزارش فوتبالی،  پیر لوئیجی کولینا با بیان اینکه VAR برای داوران بسیار مهم است در گفت و گو با گابریل مارکوتی گفته: هر داوری تنها دو چشم دارد و در بهترین حالت هم ممکن است اشتباه کند. VAR مانند چتر نجات از داوران حمایت می‌کند؟ اصلا مهم نیست که داور در ابتدا اشتباه کند زیرا در نهایت تصمیم درست گرفته می‌شود.

کولینا در گفت و گوی خود اعلام کرده داوران فعلی باید خود را با VAR هماهنگ کنند. او در ابتدا و در سال ۲۰۱۴ اصلا تصور نمی‌کرده ۵ سال بعد در تمام رقابت‌های مهم مانند جام جهانی از این تکنوأوزی استفاده شود. کولینا گفته: مسئله مهم ذهنیت داوران است. در حال حاضر به فکر پیشرفتیم اما هنوز هم نیاز داریم اصلاحاتی انجام شود. انسان‌ها کامل نیستند و اشتباه انجام می‌دهند. اشتباه انجام دادن بخشی از وجود انسان‌ها است. من دو بار (درVAR ) کمک داور بوده‌ام  و برایم مانند یک کابوس بود چون اصلا تخصص آن را ندارم.

کولینا در سوالی مبنی بر اینکه چرا VAR هم مانند تکنولوژی خط گل برای تمام آفسایدها استفاده نمی‌شود پاسخ داد: تکنولوژی خط دروازه مناطق عملیاتی کوچکی دارد اما آفساید می‌تواند هر جای زمین رخ دهد و شرایط سخت است. البته فیفا یک کمیته تکنولوژی دارد که روی چنین مسائلی کار می‌کند و به دنبال راه‌ حل‌های مناسب برای مشکلات است.

1101