آذری: حد نصاب 25درصد را رد کردیم/ به رئیس جمهور گفتم لیگ برگزار نشود!

آذری: حد نصاب 25درصد را رد کردیم/ به رئیس جمهور گفتم لیگ برگزار نشود!

خبرگزاری فوتبالی- سعید آذری روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و با چیا فوادی، سردبیر خبرگزاری فوتبالی به گفت و گو پرداخت. 

به گزارش فوتبالی، سعید آذری در گفت و گو با برنامه وقت اضافه رادیو ایران، در ابتدای سخنانش گفت: «ما هیچوقت ۸ یا ۱۶ مبتلا را کتمان نکردیم. ما پس از بازی یازدم تیرماه با ماشین سازی، تست گرفتیم که ۸ نفر از بازیکنان تستشان مثبت بود و با توجه به پروتکلی که سازمان لیگ اعلام کرده بود که اگر کمتر از ۲۵ درصد از بازیکنان تیم کرونا مثبت و ناقل باشند و آزمایشاتشان مشخص باشد، تیممان را عازم تهران کردیم و در تهران دو جلسه در دانشگاه پلیس الغدیر در چمن مصنوعی تمرین کردیم. شب دوم تمریناتمان، پنجشنبه، در دومین روزی که در تهران مستقر بودیم، بنده با آقای نکونام جلسه ای داشتیم و با توجه به اینکه ممکن بود تست هایی که در اهواز گرفته بودیم نیاز به بازنگری داشته باشد، تستی دیگر از بازیکنانمان روز پنجشنبه در تهران گرفتیم. هشت بازیکن دیگر در آن تست ها کرونا مثبت اعلام شدند که در مجموع میشود ۱۶ بازیکن. این را خدمت سازمان لیگ اعلام کردیم که از طرف آن ها اعلام شد که ۳ نفر از بازیکنان ما ID Card ندارند. و علی رغم اینکه آن ۳ نفر ID Card نداشتند، با آن سیزده نفر دیگر هم جمع بازیکنان ما به حد نصاب ۲۵ درصد می‌رسید. علی ایحال، با توجه به اینکه تا بعد از ظهر شنبه ما علی‌رغم اینکه مکاتبه کرده بودیم، جوابی نگرفته بودیم، تیم را به قائم شهر اعزام کردیم. تیم در هتل مستقر شد. یک جلسه هم در قائم شهر تمرین کرد. وقتی که اعلام شد به طور رسمی که ۱۶ نفر از بازیکنان ما ناقل ویروس کرونا هستند، آن وقت بود که تصمیم گرفته شد که تیم برگردد. زیرا مسجل شده بود و سازمان لیگ هم در کمیته ی کرونای فدراسیون فوتبال، اسناد و مدارک ما را مورد بررسی قرار داده بود و ما از قائم شهر برگشتیم.»

وی در ادامه ی سخنانش افزود: « من خواهش میکنم شما از عبارت «راستی آزمایی» استفاده نکنید. دو تستی که در اهواز از ما گرفتند، با نظارت نماینده محترم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در استان خوزستان و با حضور جناب آقای شولی که به عنوان نماینده ی هیئت فوتبال استان خوزستان آمدند، بود. تمام تست هایی که گرفته بودیم علاوه بر این که تایید شد، دو تست دیگر نیز از بازیکنانی که قبلا تست نداده بودند، متاسفانه مثبت اعلام شد. از تمام ۱۶ بازیکن دوباره تست گرفته شد که یکی از آنها منفی، و بقیه مثبت بودند. ما مدارک و مستنداتی که فرستاده بودیم توسط عزیزانمان در ایفمارک و ستاد عالی کرونا در فدراسیون و ستاد پزشکی، بررسی شد. عزیزانمان فرمودند که مسائلی از این دست، باید از طریق روابط عمومی سازمان لیگ اعلام شود و حتی به ما خرده گرفتند که چرا تست مثبت آن شانزده نفر را قبل از آنکه اعلام کنند، اعلام کردیم. مقرر شد که از این به بعد، تمامی نتایج تست هایی که بر اساس پروتکل گرفته می‌شود به سازمان لیگ ابلاغ بشود که آنها اگر صلاح دانستند، خودشان اعلام بکنند.

«طبق اعلام سازمان لیگ ۵۰ نفر از اعضای ما ID Card دارند که با اعلام مثبت بودن تست ۱۵ نفر، حد نصاب ۲۵ درصد را رد کرده ایم. دیروز جلسه ای از ساعت ۷ صبح تا ۸ شب در سازمان لیگ انجام شد. کاش سازمان لیگ این کارهای مثبتی که می‌کند را از طریق روابط عمومی خود اعلام می‌کرد تا بدانند که تصمیماتی که در سازمان لیگ اتخاذ می‌شود با حضور مراجع بهداشتی، تصمیمات مبتنی بر اصول علمی است. من متوجه این شدم که جلسه ای که دیروز در سازمان لیگ بوده و خیلی هم انرژی از همه ی آقایان و سرکار خانم زهره هراتیان کسر کرد، ظاهرا نتایجش اصلا به رسانه ها ارائه نشده. من نتایج تست هایمان را فردا صبح در سایت باشگاه قرار می‌دهم»

«ابتدای روزی که ما به حد نصاب ۱۶ نفر رسیده بودیم، مبنای شروع قرنطینه ی ما خواهد بود. الان بحثی که دارد صورت میگیرد این اصت که بازیکنان کرونا مثبت ما از کی میتوانند تمریناتشان را شروع کنند. ما روز بیست و دوم تیر ماه میتوانیم بازیکنان کرونا مثبت خود را با احتساب انفرادی، تک تک، به تمرینات برگردانیم و آنها اصلا حق ورود به تمرینات گروهی را نخواهند داشت تا قرنطینه شان تمام شود و برنامه ی بازی ها را به ما‌ بدهند. ما دو بازی را از دست میدهیم و بازی هفته ی بعدمان را باید برگزار کنیم.»

وی افزود: «وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در مقابل رسانه ها اعلام کردند که ما با برگزاری مسابقات مخالفیم. بنده هم در تاریخ ششم اسفند ماه اعلام کردم که با برگزاری بازی ها در این شرایط مخالفم و فوتبال در این شرایط، روزهای بحرانی را پشت سر خواهد گذاشت. در آن مقطع فولاد رتبه ی ششم یا هفتم جدول را در اختیار داشت. آن موقع پیش بینی کرده بودند که موج دوم کرونا در اوایل تابستان در ایران شروع خواهد شد. من همان موقع موضع خودم را خطاب به رییس جمهور نیز اعلام کردم زیرا رییس ستاد کرونای کل کشور آقای روحانی هستند.»

آذری در پایان سخنانش گفت: «یک فوتبالیست نمیتواند در زمین ماسک بزند یا دستکش دستش کند و بیشتر در معرض خطر است. شیوع و انتقال این بیماری در زمان بازی با توجه به فضای فیزیکی، گرمای بدن، برخورد بازیکنان، صحنه های به ثمر رسیدن گل ها و صحنه هایی که اعتراضی می‌شود و بازیکنان به سمتی هجوم می آورند و در کمترین فاصله ی فیزیکی از هم قرار دارند به مراتب بیشتر است. روزی که این حرف را زدم، همه عزیزان حمله کردند که آذری فوتبالیستان را تافته ی جدا بافته می‌داند ولی منظور من این بود شیوع در میدان فوتبال به مراتب بیشتر از بقیه ی جاهاست و شما امروز دارید صحبت های همان روز من را می‌بینید. دیروز طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، رکورد قربانی کرونا در یک روز زده شد. پس همدیگر را متهم نکنیم. ویروس همه جا هست و نیاز این هست که از خودمان مراقبت بکنیم و با هم دلی این قضایا را حل کنیم و از تهمت زدن به یکدیگر خودداری کنیم.»

7413